Конспекти уроків з англ мови 5 клас (друга іноземна) Пахомова І семестр

Дата __________                 5 клас

Тема № 1: Школа.

УРОК № 1

Тема: Знайомство. Як тебе звати.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати себе; розповідати про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії та уяви, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру учнів.
Обладнання: Підручник, словник, зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is “Hello! My name is…”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Lets check your homework.
2. Look at the ABC pictures.
Remember the letters and sounds. p.8
3. Look the ABC dialogues and say. Ex.7 p.8
4. Let’s learn the reading rules together.
Ex.9 p.9
5. Try to read correctly.
Ex.10 p.9
6. Let’s acquaintance with the Greenwitch.
See the photos.
p.10-11

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
в.10 с. 9  читати
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.




Дата __________                 5 клас

УРОК № 2
Тема: Знайомство. Звідки ти.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати себе; розповідати про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії та уяви, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру учнів.
Обладнання: Підручник, словник, зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is “Hello! Where are you from?”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?
Where are you from?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Lets check your homework.
2. Let’s acquaintance with the Thomas Tallis School.
Let’s acquaintance with the Tom.
3. Ask and answer about yourself.
What is your name?
Where are you from?
How old are you?
4. Listen and write the numbers. 1-10
Listen and write the phone numbers.
Say your phone number in English.
5. Speak abouy yourself.
My name is…
I’m…
I’m from…
I’m in Year Five.
My number is….

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
с. 14  читати
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.




Дата __________                 5 клас

УРОК № 3
Тема: Знайомство. Я та мої друзі.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати себе; розповідати про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії та уяви, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру учнів.
Обладнання: Підручник, словник, зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is “I and my friends”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?
Where are you from?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Lets check your homework.
2. Read the dialogue between the pupils. p.14
Say what it is about.
3. Make sentences about pupils.
Ex.3,4  p.15
4. Say about your family.
Is your family big or small?
What is your mother?
What is your father?
Have you got a sister or a brother?
5. Say about your friend.
What is your friend’s name?
Where does he/she live?
Is his/her family large?
What is his/her father/mother?
Has he/she a brother/sister?

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
Розповідати про себе.
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.




Дата __________                 5 клас

УРОК № 4
Тема: Школа. Шкільне приладдя.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати предмети; розповідати про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії та уяви, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру учнів.
Обладнання: Підручник, словник, зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is “School. The school things”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Do you like to go to school?
Where is your school?
What number is your school?
Let’s remember the words connecting with this theme.
a bag, a pen, a pencil case, a pencil, a rubber, a ruler, a book, an exercise book, a sandwich,
an apple, a mobile

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Lets check your homework.
2. Look at the picture and say what is in the bag.
Fill in the grid and say what is the name on the bag in the picture.
Ex.1 p.16
Write down new words into your vocabulary.
3. Article a/an.
Ex.2 p.16
4. See new numbers and remember the forming rule.
Ex.3 p.16
5. Singular and Plural forms of noun.
Ending –s. ex.4 p.17
6. Read correctly the sound. Ex.5 p.17
7. Talk with your friends about : what is in your bag.
Ex.6 p.17

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
Вивчити слова с.16.
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.



Дата __________                 5 клас

УРОК № 5

Тема: Знайомство з Семом.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати предмети; розповідати про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії та уяви, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру учнів.
Обладнання: Підручник, словник, зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is “Hello, Sam!”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Do you like to go to school?
Where is your school?
What number is your school?

Let’s remember the words connecting with this theme.
I, you, he, she, it, we, you, they.
Thats right. Thats wrong.
I am in your class./ Im in your class.
Is Sam ten? No, he isn’t./Yes, he is.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Lets check your homework.
2. Read the dialogue and say what is it right or wrong.
Ex.1 p.18
3. People in Thomas Tallis. Remember the pronouns.
Fill in: I, he, she, it, we, you, they.
Ex.2 p.18
4. Write the long forms.
See the example: I’m ten. – I am ten.
Ex.3 p.18
5. Write the text correctly. Use the capital letters, commas and full stops where they are necessary.
onthursdaythenewboycameintotheclassroomhedidn'thaveanyuniformonhehadabagwithexercisebookspenspencilsrulesandrubbersinitthepupilshadmathsandtomwasnotbadatthissubjecthecouldcountwell

6. Look at the pictures and make sentences.
See the example.
Ex.4 p.19
7. Make questions and answers.
Ex.5 p.19

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
в. 6 с. 19 письмово
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.




Дата __________                 5 клас

УРОК № 6

Тема: Класна кімната.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати предмети; розповідати про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії та уяви, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру учнів.
Обладнання: Підручник, словник, зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is “The classroom”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Do you like to go to school?
Where is your school?
What number is your school?
Let’s remember the words connecting with this theme.
Window,  door,  poster,  chair,  board,  desk,  cupboard,  table,  wall.
Прийменники місця (in, on, behind, under)

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Lets check your homework.
2. Look at the picture and see new words.
Listen and point the classroom words. Ex.1 p.20
3. Look at the picture again and write few sentences with the prepositions: in, on, behind, under.
Ex.2 p.20  Play a game.
4. See the questions’ words: what, who, where.
Ex.4 p.21
5. Match the questions with the answers.
Ex.5 p.21
6. Listen and match the classroom phrases.
Ex.6 p.21

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
Вивчити слова с. 20
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.




Дата __________                 5 клас

УРОК № 7
Тема: На шкільному майданчику.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати предмети; розповідати про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії та уяви, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру учнів.
Обладнання: Підручник, словник, зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is “At the playground”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Do you like to go to school?
Where is your school?
What number is your school?
Let’s remember the words connecting with this theme.
Nice,  cool,  boring,  naughty,  joke.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Lets check your homework.
2. Look at the pictures and read the story. p.22
1) pre-reading
Do you go to school?
Has your school a playground?
Do you play there with your friends?
What games do you play on?
2) while-reading
Read the ending of the story on p.112
3) post-reading
Logical order ex.2 p.23
Sort the words ex.3 p.23
3. Talk about the story.
4. Write what Mrs Carter says and what Terry says.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
в. 3 с. 23  усно
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.



Дата __________                 5 клас

УРОК № 8

Тема: Розвиток читання та говоріння.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати предмети; розповідати про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії та уяви, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру учнів.
Обладнання: Підручник, словник, зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is “School life”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Do you like to go to school?
Where is your school?
What number is your school?
Let’s remember the words connecting with this theme.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Lets check your homework.

2. Let’s check your vocabulary.
1) Write as many words as you know:
- connect with the school.
- you see in the classroom.
- you see in a schoolbag.
2). Find six pairs. Ex.2 p.24
3). Find the wrong word. ex.3 p.24

3. Let’s check the grammar.
1) Let’s remember prepositions. Ex.4 p.24
2)  See adjectives. Choose the right one to each sentence.
Ex.5 p.24
3) See the pronouns: I, he, she, it, you, we, they.
Look at this letter from Emma to her friend Fiona. Fill in: I, you, he, she, it, you, we, they.
Ex.1 p.25
4) School questions and answers.
Ex2  p.25
5) Choose the correct question word.
Ex.4 p.25


ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
вивчити слова с. 24
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.




Дата __________                 5 клас

УРОК № 9

Тема: Шкільне життя. Повторення.
Мета:
навчальна: повторити лексико-граматичний матеріал, навчити описувати предмети; розповідати про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії та уяви, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру учнів.
Обладнання: Підручник, словник, зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is “School life”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Do you like to go to school?
Where is your school?
What number is your school?
Let’s remember the words connecting with this theme.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Lets check your homework.

2. Write what they are.
1.     A thing you can draw with___________________ .
2.  A thing where you write at school___________________ .
3.  A class where you can make things___________________ .
4.  A thing pupils wear at school___________________ .
5.  A thing where you keep books___________________ .

3. Write negative sentences.
School year always begins on the 1st Monday of September.
In Ukrainian schools classes usually begin at eleven o'clock in the morning.
Pupils wear their best clothes to schools in England.

4. Read and complete the text. Use the words: days off, classes, never, go, over, Sunday.
       English children have  _________ five days a week. Classes are usually ___________ at four o'clock and then the pupils _________ home. They ____________ have classes on Saturday and ___________. Saturdays and Sundays are their ____________.

5. Write about you school life. Use the questions to help you.
When did you begin to go to school?
How many days a week do you go to school?
How many subjects do you have in your timetable?
What time do your lessons usually begin?
What time do you usually come back home?
What is your favourite subject?
Do you do your homework every day?
Do you like to go to school or not? Why?

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
повт.  слова
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.




Дата __________                 5 клас

Тема № 2: я, моя сім’я та друзі.

УРОК № 10

Тема: Дім, милий дім.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати свою кімнату; розповідати про свою родину з опорою на зразок, описувати своїх родичів.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії та уяви, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: вчити учнів шанувати та поважати своїх батьків та старших родичів.
Розширення кругозору учнів.
Обладнання: Підручник, словник, зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is “I and my family”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?
Who is your father/mother?
What can you say about your family?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Lets check your homework.
2. a)Look at the picture and say what rooms do you see.
Ex.1 p.26
b) Read the room rhyme.
Ex.4 p.27
c) Let’s talk. Houses.
Ex.6 p.27

3. a) Let’s see at the colours in the picture and ask the questions.
Ex.2 p.26
b) Look at the colours and say the right word.
Ex. 3 p.26 Write them down.

4. Read the texts about the Brooks and Ivchenkos and say then.
Ex.1 p. 28
5. Write a text for Lisa about the Taylor family.
Draw the photo. 
Ex.2 p. 29

6. Talk about your house. Ask and answer the questions.
Ex.4 p. 29
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
Розповідь про мою сім’ю.
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.




Дата __________                 5 клас

УРОК № 11

Тема: Я, моя сім’я, друзі.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати свою кімнату; розповідати про свою родину з опорою на зразок, описувати своїх родичів.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії та уяви, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: вчити учнів шанувати та поважати своїх батьків та старших родичів.
Розширення кругозору учнів.
Обладнання: Підручник, словник, зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is “I and my family”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?
Who is your father/mother?
What can you say about your family?
Let’s remember the words connecting with this theme.
Granddad, grandma, aunt, uncle, cousin, dad, mum, sister, brother

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Lets check your homework.
2. See the Family Tree. Look at the Sams family tree and make sentences.
Ex.1 p.30
3. Make a family tree for your family.
Ex.2 p.30
4. Read the sentences and find the names for the letters at the table.
Ex.3 p.30
5. Read the dialogue and say where are the people from.
Ex.4 p.31
6. Look at the flags. Do you know them?
Match the flag with the country and write sentences.
Ex.5 p.31
7. Write the words in the correct order to make questions. Then write down short answers.
1) tea / drink / usually / Does / the / morning / in / Mary / ?
2) Tom / get / time / in / Does / school / to / ?
8. Read and complete the text. Use the words:
little, mother, English, cleans, village, school teacher, student, teaches, makes, does not (x2), studies.
      Mike is an  ___________ schoolboy. He lives in a small ___________ near London. His ___________ work. She _________ the house, ______________  breakfast, dinner and supper. Mike's father is a ____________. He ______________ English. Mike's sister is a __________. She _________ at London University. Mike's brother is a very _____________ boy. He _______ go to school. Mike likes _________ his family very much.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
в. 6 с. 31 письмово
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.





Дата __________                 5 клас

УРОК № 12

Тема: Місце проживання, національність, члени родини
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати свою кімнату; розповідати про свою родину з опорою на зразок, описувати своїх родичів, вчити cтавити та відповідати на питання з використанням вивчених структур.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії та уяви, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: вчити учнів шанувати та поважати своїх батьків та старших родичів.
Розширення кругозору учнів.
Обладнання: Підручник, словник, зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is “I and my family”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?
Who is your father/mother?
What can you say about your family?
Let’s remember the words connecting with this theme.
Granddad, grandma, aunt, uncle, cousin, dad, mum, sister, brother

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Lets check your homework.
2. Fill in the missing letters.
m_   _er                       w_   _er                                  d_         _r
br_     _r                       bus_    man                               te_      _er
f_     _d                     st_   _nt                                    en_     _er

3. Find and circle the correct item.
1. He is / He from England.
2. We are / We Ukrainian schoolchildren.
3. He is I He speaks English well.
4. They / They are live in Kyiv.

4. Read the text and write sentences.
Ex.1 p.32
5. Make sentences about the girls room.
Ex.2 p.32
6. Let’s talk about the things in your room.
Ex.3 p.32

7. Ask and answer the questions about the Brooks family.
Ex.6 p.33

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
в. 5 .с 33  усно
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.




Дата __________                 5 клас

УРОК № 13

Тема: Дім, кімната. Місце знаходження предметів у кімнаті.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати свою кімнату; розповідати про свою родину з опорою на зразок, описувати своїх родичів, вчити cтавити та відповідати на питання з використанням вивчених структур.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії та уяви, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: вчити учнів шанувати та поважати своїх батьків та старших родичів.
Розширення кругозору учнів.
Обладнання: Підручник, словник, зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is “My house.Things in my room”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?
Who is your father/mother?
What can you say about your family?
Let’s remember the words connecting with this theme.
Структури  there is / there are
Is there … ? /
Are there  ?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Lets check your homework.
2. Look at the pictures. What is different?
There is ….
There are ….
Questions and answers about the pictures.
Структури  there is / there are
Is there … ? /
Are there  ?
Ex.1,2  p.34
3. Say about your room.
Write few sentences to your copybook.
Ex.3 p.34
4. Play a game. I spy with my little eye….
Ex.4 p.34
5. .Fill in the missing letters.
h_   _e                      ch_  _r                           fl _   _r
k_ _ _ _en                  t _ _ _e                         c _ _ _et
f_ _t                       w_ _ _ow                        b_ _r_ _m

6. Choose and circle the correct item to complete the sentences.
1) There is / are a sofa in my bedroom.
2) We have /has dinner in the dinning room.
3) There is /are green armchairs in my room.

7. Read and complete the text. Use the prepositions: of, in, behind.
I live _________ an old country house. There are many beautiful flowers ________ front _______ my house. There is a garden _______ it. And there are a lot ______ trees _____ the back ________ the garden.

8. Write negative sentences.
Many English families have got their own houses.
There is a lovely carpet in the middle of the hall. I like to spend quiet evenings at home.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
в. 5 с. 35  читати
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.





Дата __________                 5 клас

УРОК № 14

Тема: Розвиток читання та діалогічного мовлення.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати свою кімнату; розповідати про свою родину з опорою на зразок, описувати своїх родичів, вміти знаходити потрібну інформацію, висловлювати свою думку щодо прочитаного. розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії та уяви, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: вчити учнів шанувати та поважати своїх батьків та старших родичів.
Розширення кругозору учнів.
Обладнання: Підручник, словник, зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is “My house.Things in my room”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?
Who is your father/mother?
What can you say about your family?
Let’s remember the words connecting with this theme.
Strange, busy, new, fed up, slow, not very good, lucky, good with, happy, nice, scared, stupid

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Lets check your homework.
2. Read the text and do the tasks.  p.36-37
1) pre-reading
What can you say about Terry?
What can you say about Tiger?
What can you say about Emma?
They are in this story.
2) while-reading
Correct the sentences. ex.3 p.37
3) Look at the adjectives. Sort the adjectives. Write sentences with them.
Ex.4 p.37
3. Talk about the story.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
Вивчити слова
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.



Дата __________                 5 клас

УРОК № 15

Тема: Моя кімната  Повторення.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати свою кімнату; розповідати про свою родину з опорою на зразок, описувати своїх родичів, вміти знаходити потрібну інформацію, висловлювати свою думку щодо прочитаного. розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії та уяви, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: вчити учнів шанувати та поважати своїх батьків та старших родичів.
Розширення кругозору учнів.
Обладнання: Підручник, словник, зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is “My house.My room”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?
Who is your father/mother?
What can you say about your family?
Let’s remember the words connecting with this theme.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Lets check your homework.
2. Choose the right ending of the word.
Ex.2 p.38
3. A word puzzle. Find the words.  Ex.3 p.38
4. Look at the picture and draw it.
Barker’s bed. Ex.4 p.38
5. Say what the people have got.
Write sentences. ex.1 p.39
6. Make sentences about two families.
Say what each family has got.  Ex.2 p.39
7. Complete the sentences.
1) We cook in the______________ .
2) We sleep in the______________ .
3) We wash our faces in the______________ .
4) We eat in the_______________ .
8. Write the text correctly. Use the capital letters and full stops where they are necessary.
Myroomislargethereisadeskandabookcaseinitthereisabednexttothebookcaseinmyroomthewallsinmyroomareyellowthereare beautifulpicturesonthemihaveanicebrowncarpetonthefloor.

9. Find and circle the correct preposition.
1) My school is opposite /above my house.
2) There are many flowers under/ behind the museum.
3) There is a TV set in /at the corner of the room.

10. Ask questions to the sentences. Start them with the words in brackets.
1) There is a sofa in the living-room. ( Where?)
2) The bedrooms and a bathroom are usually upstairs. {What?)
3) The sitting-room is the largest room in the house. {What?)

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
в. 3 с. 39  письмово
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.





Дата __________                 5 клас

Тема № 3: Відпочинок та дозвілля.

УРОК № 16

Тема: Моє улюблене заняття. Дні тижня. Модальне дієслово саn.
Мета:
навчальна: активізувати лексико-граматичного матеріал, навчати учнів розповідати про улюблені заняття, вміти висловлювати свою думку, задавати та відповідати на питання про дозвілля.
розвивальна: розвивати навички читання та усного і писемного мовлення, удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi комунiкативнi умiння з опорою на наочнiсть,
виховна: виховувати культуру спілкування.
Обладнання: Підручник, словник.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Have you a hobby? What is it?
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is “Free time”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What are you doing in your free time?
What is your hobby?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.Lets check your homework.
2. Let’s talk about hobbies. How do you understand the word “hobby”?
What is it? Maybe it is:
-          To play football
-          To play computer games
-          To ride a bike
-          To read books
-          To watch videos
-          To swim …
3. What can you do in Hobbyland?
Copy the list of hobbies under the picture. Look at the grid and write down where you can do the different things.    p. 40.
4. Talk about hobbies for Tom and Tina.  ex.5 p.41
5. Read the link-up quiz.
What can you play?
What can you ride?
What can you watch?
What can you read?
6. Let’s remember days of the week.
What day is it?
1. It’s the day after Wednesday.  – It’s …. (Thursday)
2. It’s two days before Sunday.  – It’s …… (Friday)
3. It’s the day after Monday.  – It’s …..(Tuesday)
4. It’s two days after Thursday.  – It’s …..(Saturday)
5. It’s the day before Monday.  – It’s ….. (Sunday)
7. What clubs are there at Thomas Tallis / Cherkasy Secondary School # 17?
Where are they?    Talk about clubs with a partner.      ex.1,2  p.42 -43.
8. What’s your club?     ex.4 p.43
Make a list of clubs at your school or in your town.
Talk about clubs with a partner.

My club is….
When is it?   Its on ….at….

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
в.5 с. 43 письмово, вивчити слова
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.




Дата ________                     5 клас

УРОК № 17

Тема: Улюблені види відпочинку. Котра година.
Мета:
навчальна: навчати учнів розповідати про улюблені заняття, вміти висловлювати свою думку, задавати та відповідати на питання про дозвілля, вміти називати час, надавати інструкції.
розвивальна: удосконалювати навички читання та усного і писемного мовлення, розвивати навички читання та усного і писемного мовлення, удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi комунiкативнi умiння з опорою на наочнiсть,
виховна: виховувати культуру спілкування.
Обладнання: Підручник, словник.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Have you a hobby? What is it?
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Today our topic is “Favourite kinds of rest”.
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What time is it?  Who is absent today?
What is the weather like today?
Do you like to rest?
What is you’re the best way of rest?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.Lets check your homework.
2. What time is it?
3:30 – It’s half past three.
4:15 – It’s quarter past four.
4:30 – It’s half past four.
4:45 – It’s quarter to five.
4:20 – It’s four – twenty  (twenty minutes past four)
3. Match the pictures of different clubs with the text.   Ex.2 p.44
4. What rules have you in drama club?
Name them.     ex.3 p.45
5. What rules have you in sports club?   ex.4 p.45
Read the rules. Make more rules with: be, bring, leave, open, play, put.   
6. Look at the poster. What are the rules for the pictures?   ex.6 p.45

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
в.5 с. 45 письмово
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.



Дата ________                     5 клас

УРОК № 18
Тема: Робочий день. Прислівники частотності.
Мета:
навчальна: навчати описувати повсякденні дії, вміти висловлювати свою думку, задавати та відповідати на питання про робочий день, вміти називати час, надавати інструкції.
розвивальна: удосконалювати навички читання та усного і писемного мовлення, розвивати навички читання та усного і писемного мовлення, удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi комунiкативнi умiння з опорою на наочнiсть,
виховна: виховувати культуру спілкування.
Обладнання: Підручник, словник.

ХІД УРОКУ
І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Have you a hobby? What is it?
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic is “My working day”.
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What do you do every day?
Do you like to do your homework?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.Lets check your homework.
2. Read an e-mail to grandma.
a) pre-reading
What can Emma say about her day?
What everyday activities does Emma?
b) Read an e-mail to grandma on page 46.
c) Write about your school day.    ex.2 p.46
3. Look at a day at your school and a day at Emma’s school. What’s different?
ex.3 p.46
4. Talk to your friend about Saturdays.
Say what you and your friend do. Use : never, sometimes, often, always.
5. Read about Emma’s clubs again and make sentences.     ex.5 p.47
6. Match and write sentences.
Example: Pupils don’t like homework.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
в.7 с.47 письмово
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.




Дата ________                     5 клас

УРОК № 19
Тема:  Захоплення та хобі.
Мета:
навчальна: навчати описувати повсякденні дії, вміти висловлювати свою думку, задавати та відповідати на питання про робочий день, про своє хобі, вміти називати час, надавати інструкції.
розвивальна: удосконалювати навички читання та усного і писемного мовлення, розвивати навички читання та усного і писемного мовлення, удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi комунiкативнi умiння з опорою на наочнiсть,
виховна: виховувати культуру спілкування.
Обладнання: Підручник, словник.

ХІД УРОКУ
І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Have you a hobby? What is it?
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic is “My hobby”.
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What do you do every day?
Do you like to do your homework?
What is your hobby?
What do you like to do in your free time?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.Lets check your homework.
2. Read the text “Who likes Mondays?” and complete the sentences.
Ex.1 p.48
3. Say if the sentences are true or false.
Ex.2 p.48
4. Do the negative sentences. Say if that is wrong or true.
Ex.3 p.48
5. Match the words into word-combinations.
1) to collect                computer games                2) to go in                           the guitar
to be fond of               stamps                                  to listen                          for sports
to play                         reading                                 to like playing                to music

6. Say about Sam and Terry’s Monday. Use the example.
Ex.4 p.48

7. Make sentences with the following words.
a picnic            a fire                 strawberry
8. Write the words in the correct order to make sentences.
1) last / went / We / to Sunday / the / theatre /.
2) like / the / Zoo / to / visit / Children / and / parks / on weekends / .

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
в. 5 с. 49 читати
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.





Дата ________                     5 клас

УРОК № 20
Тема:  Мої вихідні.
Мета:
навчальна: навчати описувати повсякденні дії, вміти висловлювати свою думку, задавати та відповідати на питання про робочий день, про своє хобі, вміти називати час, надавати інструкції.
розвивальна: удосконалювати навички читання та усного і писемного мовлення, розвивати навички читання та усного і писемного мовлення, удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi комунiкативнi умiння з опорою на наочнiсть,
виховна: виховувати культуру спілкування.
Обладнання: Підручник, словник.

ХІД УРОКУ
І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Have you a hobby? What is it?
Let’s start our lesson now.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic is “My hobby”.
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What do you do every day?
Do you like to do your homework?
What is your hobby?
What do you like to do in your free time?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.Lets check your homework.
2. Complete the text. Use the words: like, draw, a mouse, cartoons, famous, friendly, dance, Mickey.
         Walt Disney made a lot of short_______________. His name is very __________ in the world. Disney began to______________ when he was a boy. Later he had an idea to make ___________ as a character of his cartoons. He called him ________. Mickey Mouse was funny and ____________. He could speak, ___________ and sing. He could live _________ a man.
3. Read the text and do the tasks.
Text “Barker’s story” p.50.
1) pre-reading: Answer the questions.
Who is Barker?
Who’s in the Taylor family?
2) while-reading
Read the text p.50-51. Say what you think about the story.
3) post-reading
Answer the questions.
Ex.3 p.51
4. Let’s talk.
Look at the pictures and retell the story.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
в. 4 с. 51 розповідь
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.




Дата ___________               5 клас

УРОК № 21

Тема: Відпочинок та дозвілля.
Мета:
навчальна:  активізувати лексику по темі; продовжувати формувати комунікативні навички учнів, удосконалювати навички читання, аудіювання, усного та писемного мовлення;
розвивальна: удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi комунiкативнi умiння з опорою на наочнiсть, пiдвищувати piвeнь особистої мотивацiї учнiв у вивченнi англiйської мови;
виховна: виховувати інтерес до традицій та життя англійців, прагнення до вивчення англійської мови.
Обладнання: підручник, робочий зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps.  Good morning, teacher. We are fine. Thank you.

2. Повідомлення теми та мети уроку.
T.  Today we continue our topic: “Free time”.

3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
- What clubs are there at your school?
- What can you do there?
- What can your friends do together?
- What is your favourite club?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

1. Checking homework.

2. Speak about everyday actions:
What can you do every day? Do ex.2 p.52
Example: I can wash my face.
I can help my grandma. Go on, please.

3. Повторення граматичного матеріалу. Present Simple Time.
Look at pages 131, 132-133.

4. Choose and write the correct words to complete the sentences:
never, usually, often, sometimes.
1. On Sunday morning Peter ________________ gets up at 9 o’clock.
2. The pupils are _________________ late to school.
3. Tom ______________ meets his friends after school.
4. Children _______________ play in the yard in rainy weather.

5. Match the words into word-combination.
1) to go                       breakfast                     2) to do                       shower
to have                        bed                               to wash                     homework
to make                       to school                       to play                      hands
to brush                      book                             to take                      football
to read                        teeth                             to dry                        face

6. Let’s talk about Tom’s Sunday. Do ex.4 p.52
Tom gets up at 10:00 in the morning.
He makes breakfast at 10:30 in the morning.
Then he watches TV at 4:15 in the afternoon.
He …

7. Look at the pictures and write playground rules.
Example: Don’t bring mobiles. Do ex.1 p.53
See rules on page 130. The imperative.

8. Look at the pictures and the words. They don’t do a lot of things. What can you say?
Picture 1 They don’t eat chocolate. Because …
Picture 2 They don’t sleep on the roof. Because …
Picture 3 They don’t live in a flat. Because …
Picture 4 They don’t love cats. Because …
Picture 5 They don’t like TV. Because …
Picture 6 They don’t help in the house. Because … \

9. Write about Tiger’s Saturday in your exercise-book.
Example: Tiger doesn’t sleep in the bed. She sleeps on the roof.

10. What is you hobby?
Make some sentences about your hobby and tell to your friends.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
в.3 с.52 письмово

2. Підсумок уроку
Now you can:
-          Speak about clubs and hobbies;
-          You can make a report;
-          Write about your schedule



Дата ___________               5 клас


ТЕМА № 4: ВЕЛИКОБРИТАНІЯ. МОЄ МІСТО.

УРОК № 22

Тема: У Маузтауні.
Мета:
навчальна:  Активізувати лексику по темі; продовжувати формувати комунікативні навички учнів, удосконалювати навички читання, аудіювання, усного та писемного мовлення;
розвивальна: удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi комунiкативнi умiння з опорою на наочнiсть, пiдвищувати piвeнь особистої мотивацiї учнiв у вивченнi англiйської мови;
виховна: виховувати інтерес до традицій та життя англійців, прагнення до вивчення англійської мови.
Обладнання: підручник, робочий зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps.  Good morning, teacher. We are fine. Thank you.

2. Повідомлення теми та мети уроку.
T.  Today we start next topic: “In town”.

3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Look at the picture on page 54 and say what places of interest you see in Mousetown.
But first:
a) Listen to the words for places on the map. Say the words.
b) And say what is where?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

1. Checking homework.

2. Look at the map of Mousetown. You are behind the school in Dog Street.
How can you get to the computer shop?
How can you get to the museum?
How can you get to the playground?
How can you get to the supermarket?
How can you get to the news agent?
How can you get to the school?
How can you get to the café?
How can you get to the church?
How can you get to the department store?


3. Play a game. Where am I?
Look at the map and then close your eyes.
P 1: I’m in Mouse Road, in a place next to the church. Where am I?
P 2: You’re in the…

4. Guessing game.
Guess what is it?
1. It’s near the supermarket. There are a lot of children there. It’s in Old Road.
Guess what is it?
2. It’s near the river. It’s in Apple Tree Road. There are old books and pictures in it.
Guess what is it?
3. It’s near the newsagent. It’s in Mouse Road. There are a lot of sandwiches there.
Guess what is it?

5. Read and complete the text. Use the words: shops, walk, buildings, main, parks, cars, squares, streets.
I live in Kyiv. We like to ____________ along its streets on Sunday. The _______ street of Kyiv is Khreshchatyk. There are many high and beautiful __________, large ____________ and cinemas there. There are many ____________, buses, trams in the streets of the capital. You can see many trees and flowers in the streets, in the ____________ and ___________ too.
We like our city very much.

6. Talk about place where you live.
Do you live in town or in the country?
Do you live in a house or in a flat?
What is there in front of your house?
What is there behind of your house?
What is there opposite of your house?

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
в.6 с.55 письмово

2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are….
Goodbye! Have a rest now.



Дата ___________               5 клас

УРОК № 23

Тема: Визначні місця Грінвіча.
Мета:
навчальна:  Активізувати лексику по темі; продовжувати формувати комунікативні навички учнів, удосконалювати навички читання, аудіювання, усного та писемного мовлення;
розвивальна: удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi комунiкативнi умiння з опорою на наочнiсть, пiдвищувати piвeнь особистої мотивацiї учнiв у вивченнi англiйської мови;
виховна: виховувати інтерес до традицій та життя англійців, прагнення до вивчення англійської мови.
Обладнання: підручник, робочий зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps.  Good morning, teacher. We are fine. Thank you.

2. Повідомлення теми та мети уроку.
T.  Today we continue our topic: “In town”.

3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Talk out and about in Greenwich.
Read about playground in Greenwich Park and talk about it.
Read about the Foot Tunnel that goes under the Thames and talk about it.
Go on.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

1. Checking homework.

2. Talk out and about in Greenwich. See the picture one more time and talk about it.
Say what is it? Ex.1 p.56.

3. Let’s talk: A visitor in Greenwich.
Ex.3 p.57

4. Complete the sentences. Use the words: by, at, on, to.
1) He never goes to office ___________ car.
2) When we went ___________ London last month we stayed _________ the hotel.
3) When are you going _________ a trip?
4) We decided to meet her __________ the railway station.

5. Write the words in the correct order to make sentences.
1. Children / football/ on / TV / like / matches / to watch.
2. are / very / Disney’s / cartoons / with / the / children / popular.
3. Birds / can’t / many / food / find / the snow / under.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
в.4 с.57 письмово

2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are….
Goodbye! Have a rest now.



Дата ___________               5 клас

УРОК № 24

Тема: Друзі та сім’ї у Грінвічі. Загальні запитання.
Мета:
навчальна: закрiпити лексичнi одиницi, активiзувати вивчений лексико-граматичний матерiал, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення; ,
розвuвальна: розвивати логiчне мислення, увагу та зорову пам'ять, спостережливiсть,
удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi комунiкативнi умiння
з опорою на наочнiсть, вчити уважно стежити за презентованою iнформацiею, ефективно спiвпрацювати пiд час парної та групової роботи, мотивувати готовнiсть брати участь
в iншомовному спiлкуваннi, учити працювати у парi, логiчно висловлювати думку;
виховна: виховувати інтерес до традицій та життя англійців, прагнення до вивчення англійської мови.
Обладнання: підручник, робочий зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps.  Good morning, teacher. We are fine. Thank you.

2. Повідомлення теми та мети уроку.
T. We continue our topic: Today our topic is «Friends and families in Greenwich»

3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Talk out and about in Greenwich.
Answer the questions.
Do you live in Greenwich?
Do you often go to Greenwich Park?
Do you play football there? Do you listen to music there?
Do you meet friends there?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

1. Checking homework.

2. Look at general questions and how you must answer them.
Make questions and then ask a partner. Ex.3 p.58.
Do you ride a bike?
Yes, I do.        No, I don’t.
Do your friends skate in Greenwich Park?
Yes, they do.              No, they don’t.

3. How the pupils go to school?
See the grid and ask the pupils questions.
How does Lisa go to school?
Lisa goes by car or by bus.
How does Sam go to school?
Sam goes by bike or by on skates.
How does Emma go to school?
Emma goes by bus or on foot.
How does Terry go to school?
Terry goes by bike or by car.
How does Kate go to school?
Kate goes by car or on foot.
How does John go to school?
John goes by bike or on skates.
How does Mary go to school?
Mary goes by bike or by bus.
How does Jenny go to school?
Jenny goes on foot.

4. General questions with he / she. ex.5 p.59
Talk about the transport. Ask and answer the questions.
Does Sam go to school by bus?
Yes, he does.              No, he doesn’t.

5. Let’s talk about the Taylorsweek. Ex.6 p. 59
a) Write sentences about the Taylors’ evenings.
b) Make dialogues with a partner.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
в.7 с.59 усно

2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are….
Goodbye! Have a rest now.



Дата ___________               5 клас

УРОК № 25

Тема: День у місті. Спеціальні запитання.
Мета:
навчальна: закрiпити лексичнi одиницi, активiзувати вивчений лексико-граматичний матерiал, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення; ,
розвuвальна: розвивати логiчне мислення, увагу та зорову пам'ять, спостережливiсть,
удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi комунiкативнi умiння
з опорою на наочнiсть, вчити уважно стежити за презентованою iнформацiею, ефективно спiвпрацювати пiд час парної та групової роботи, мотивувати готовнiсть брати участь
в iншомовному спiлкуваннi, учити працювати у парi, логiчно висловлювати думку;
виховна: виховувати інтерес до традицій та життя англійців, прагнення до вивчення англійської мови.
Обладнання: підручник, робочий зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps.  Good morning, teacher. We are fine. Thank you.

2. Повідомлення теми та мети уроку.
T. We continue our topic: Today our topic is «A day in town».

3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Talk out and about in Greenwich.
Answer the questions.
Do you live in Greenwich?
Do you often go to Greenwich Park?
Do you play football there? Do you listen to music there?
Do you meet friends there?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

1. Checking homework.

2. What do you know about Greenwich?
1. What does GMT mean?
2. Where do visitors find the 24-hours clock?
3. What do the letters DLR mean?
4. Where does the Foot Tunnel go?
5. What does the name ’Cutty Sark’ mean?
6. How do you get from Greenwich to the Isle of Dogs?

3. Read the friends’ answers.
Who has got one wrong answer, two wrong answers, three wrong answers.

4. How do we get to the Cutty Sark?
Put in the right question word. See the answers to these questions.
When…?        What…?         How…?          Where…?
1. ___________ do we get to the Cutty Sark?
2. ___________ does the Royal Observatory open?
3. ___________ do we meet you at lunchtime?
4. ___________ do we eat lunch?
5. ___________ do we get our sandwiches?
6. ___________ do we do in the afternoon?

5. On the way to Greenwich.
Sort the questions.

6. Let’s talk.
Where do you skate? I skate in the park.
When do you eat lunch? I eat lunch at 11 o’clock.
What do you do after school? I ….
How do you get to school? I ….
What book do you read? I ….

7. Make up the sentences about your usual ’day off’ or ’week day’ Add:
Usually, sometimes, never, often, always, at 10 o’clock, in the morning, on Sunday, from 3 to 5 o’clock.
I usually listen to music and read books on my day off.
I sometimes …..
I never ….
I often ….
I always

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
в.6 с.61 усно

2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are….
Goodbye! Have a rest now.




Дата ___________               5 клас

УРОК № 26

Тема: Відпочинок у парку. Особові займенники.
Мета:
навчальна: закрiпити лексичнi одиницi, активiзувати вивчений лексико-граматичний матерiал, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення; ,
розвuвальна: розвивати логiчне мислення, увагу та зорову пам'ять, спостережливiсть,
удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi комунiкативнi умiння
з опорою на наочнiсть, вчити уважно стежити за презентованою iнформацiею, ефективно спiвпрацювати пiд час парної та групової роботи, мотивувати готовнiсть брати участь
в iншомовному спiлкуваннi, учити працювати у парi, логiчно висловлювати думку;
виховна: виховувати інтерес до традицій та життя англійців, прагнення до вивчення англійської мови.
Обладнання: підручник, робочий зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps.  Good morning, teacher. We are fine. Thank you.

2. Повідомлення теми та мети уроку.
T. We continue our topic: Today our topic is «A rest in the park».

3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Talk out and about in Greenwich.
Answer the questions.
Do you live in Greenwich?
Do you often go to Greenwich Park?
Do you play football there? Do you listen to music there?
Do you meet friends there?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

1. Checking homework.

2. See the Mr. Rose’s rules for project day and discuss them.

3. Let’s see the grammar rule about personal pronouns.
Remember the rule.
I                      me
He                   him
She                  her
It                     it
We                  us
You                 you
They                them

4. Complete the sentences with the right personal pronouns.
Ex.2 p.62

5. Match the questions with the pictures. Ex.2 p.62

Can you ask him, please?
Can you find her, please?
Can you help me, please?
Can I help you?
Can you excuse us, please?
Can we borrow it, please?

6. Let’s talk: In your town.
What problems are there for young people in your town?

7. Write the sentences in your exercise-book.
Ex.3 p.63

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
в.4 с.63 читати
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are….
Goodbye! Have a rest now.




Дата ___________               5 клас

УРОК № 27

Тема: Я люблю своє місто.
Мета:
навчальна: закрiпити лексичнi одиницi, активiзувати вивчений лексико-граматичний матерiал, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення; ,
розвuвальна: розвивати логiчне мислення, увагу та зорову пам'ять, спостережливiсть,
удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi комунiкативнi умiння
з опорою на наочнiсть, вчити уважно стежити за презентованою iнформацiею, ефективно спiвпрацювати пiд час парної та групової роботи, мотивувати готовнiсть брати участь
в iншомовному спiлкуваннi, учити працювати у парi, логiчно висловлювати думку;
виховна: виховувати інтерес до традицій та життя англійців, прагнення до вивчення англійської мови.
Обладнання: підручник, робочий зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps.  Good morning, teacher. We are fine. Thank you.

2. Повідомлення теми та мети уроку.
T. We continue our topic: Today our topic is «I like my town»

3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Talk out and about in Greenwich.
Answer the questions.
Do you live in Greenwich?
Do you often go to Greenwich Park?
Do you play football there? Do you listen to music there?
Do you meet friends there?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

1. Checking homework.

2. Read the text about Sam.
Text “Good idea, Sam!”

1) Put the sentences in the right order.
Mr. Rose comes into the café.
It starts to rain.
The children go to Mrs. Tailors café.
Lisa speaks to a young man.
The children walk back to the Cutty Sark.
Sam reads the sign.
The pupils leave the school.

2). Find all the times in the story and make a timeline.
Ex.2 p.65

9:00 The pupils leave the school.
9:30 They are at the ….
9:45 ….

3) Make up questions. What does your partner know?
Ex.3 p.65

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
в.1 с.66 усно
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are….
Goodbye! Have a rest now.



Дата ___________               5 клас

УРОК № 28

Тема: Повторення.
Мета:
навчальна: закрiпити лексичнi одиницi, активiзувати вивчений лексико-граматичний матерiал, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення; ,
розвuвальна: розвивати логiчне мислення, увагу та зорову пам'ять, спостережливiсть,
удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi комунiкативнi умiння
з опорою на наочнiсть, вчити уважно стежити за презентованою iнформацiею, ефективно спiвпрацювати пiд час парної та групової роботи, мотивувати готовнiсть брати участь
в iншомовному спiлкуваннi, учити працювати у парi, логiчно висловлювати думку;
виховна: виховувати інтерес до традицій та життя англійців, прагнення до вивчення англійської мови.
Обладнання: підручник, робочий зошит.

ХІД УРОКУ

І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps.  Good morning, teacher. We are fine. Thank you.

2. Повідомлення теми та мети уроку.
T. We are finishing the topic “In the town”

3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Talk out and about in Greenwich.
Answer the questions.
Do you live in Greenwich?
Do you often go to Greenwich Park?
Do you play football there? Do you listen to music there?
Do you meet friends there?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

1. Checking homework.

2. Check your vocabulary skills.
Ex.1 p.66

3. Find words for the photos.
Ex. 2 p.66

4. Look at the text on the DLR. Put in the missing words.
Ex.3 p.66

5. Let’s remember the general questions.
Use short answers. Ex.1 p.67

6. In Greenwich Park.
Put the words in the right order.
Ex.2 p.67

7. Find the questions.
Write questions to the given answers.
1. Where …? – Yong people skate in Greenwich Park.
2. When ….? – The Cutty Sark Museum opens at 10 o’clock.
3. What …. ? – The pupils choose a topic.
4. How …..? – They get to Greenwich by bus.
5. Where …? – He reads a sign at the Cutty Sark.
6. When ….? – He comes into the café at half past eleven.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
в.4 с.67 письмово
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are….
Goodbye! Have a rest now.



Дата __________                 5 клас

УРОК № 29

Тема: Koнтроль письма.
Мета: Перевірити рівень мовної та мовленнєвої компетенції учнів, вміння та навички письма.
Обладнання: Зошити для контрольних робіт.

ХІД УРОКУ
І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps.  Good morning, teacher. We are fine. Thank you.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Today we’ll write a test and check your grammar skills.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Інструкція щодо виконання семестрової контрольної роботи та її оцінювання за 12-бальною
шкалою.
T: Контрольна робота складається з чотирьох завдань. За кожне правильно виконане
завдання ви отримуєте 3 бали.
3. Виконання контрольної роботи.
Текст контрольної роботи дивимось нижче.

Writing test
I term

I. Fill in the right verb: am, is are, am not, is not, are not.

1) The girls _______ here. They ______ at school.
2) I ______ from Greenwich. I ______ from Bristol.
3) It ______ a big tennis. It _______ a table tennis.
4) Anna and Sam ________ eleven. We ______ ten.
5) I ________ a student. I _______ a pupil.
6) She ________ in the shop. She _______ in the market.

II. Put in the right question words: When, What, How, Where, Have, Has.

1. _________ do we get to Metro?
2. _________ does the Royal Observatory open?
3. _________ do you live?
4. _________ do we do in the afternoon?
5. _________ she got a pet at home?
6. _________ they got a computer at home?

III. Complete the sentences with the right word : sometimes, often (2), never, usually, always.

1. Anna and Jim _________ go to the cinema in weekdays.
2. I ___________ go to the computer club on Tuesdays.
3. __________ we go to the rap club.
4. They __________ play basketball on Saturdays.
5. She ___________ goes to drama club. She doesn’t want to be an actor.
6. He ___________ goes to swimming-pool after school.

IV. Write 10 sentences about your family. Use the questions to help you.

1. Does your family big or small?
2. Who are your parents?
3. Where does your father/mother works?
4. Have you got a brother/sister?
5. Do you live in a flat or in the house?
6. Have you got a garden?
7. Have you got a pet?
8. What street do you live in?
9. Is your family friendly?

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
Повторити лексико-граматичний матеріал.
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Good-bye!




Дата __________                 5 клас

УРОК № 30

Тема: Koнтроль читання.
Мета: Перевірити рівень мовної та мовленнєвої компетенції учнів, вміння та навички читання.
Обладнання: Зошити для контрольних робіт.

ХІД УРОКУ
І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps.  Good morning, teacher. We are fine. Thank you.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Today we’ll write a test and check your reading skills.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Інструкція щодо виконання семестрової контрольної роботи та її оцінювання за 12-бальною
шкалою.
T: Контрольна робота складається з тексту для самостійного читання та чотирьох завдань до тексту. За кожне правильно виконане завдання ви отримуєте 3 бали.
3. Виконання контрольної роботи.
Текст контрольної роботи дивимось нижче.


Reading test

I term

Read the text and do the tasks.

            My friend Maxim is a village boy. He lives in the village Komarovo, not far from our town. Maxim and his family live in a house in the centre of the village. Their house is new. It is not small, it has got a ground floor and a first floor. There are two rooms, a hall and a kitchen on the ground floor. There are three bedrooms and a bathroom on the first floor. The rooms are large and light. One of the rooms is the children’s room. Maxim and his little brother live there.
            There is a garden with apple-trees in it at the back of the house. There are a lot of flowers in front of the house. There is a well in the yard too. A cow, a pig and some hens and ducks are in the shed in the yard. I often visit Maxim in his village in summer.

I. Say if the sentences are true(t) or false(f).

1. Maxim lives in the village far from our town.
2. Their house is not old, it is new.
3. There are three children’s rooms on the first floor.
4. There are a lot of flowers in the garden.
5. There is a garden at the back of the house.
6. Sometimes I visit Maxim in summer. 


II. Choose the correct variant.

1. My friend Maxim lives in…
a) in a big city near the city;
b) in the village of Komarovo;
c) in a small town.
2. His house is…
a) not new, but small;
b) new and big;
c) small, but new.
3. On the ground floor there are two rooms, a hall and …
a) a kitchen;
b) a bathroom;
c) a bedroom.
4. The rooms are…
a) large, but dark;
b) large and light;
c) small and light.
5. There is a garden with…
a) limes;
b) fir-trees,
c) apple-trees.
6. There are a lot of animals in the shed. They are…
a) some hens, pigs and horse.
b) a cow, a pig, some hens and ducks;
c) cows, horses and pigs.

III. Put the sentences in the correct order.

1. Their house is new.
2. Maxim lives in the village Komarovo.
3. There are two rooms, a hall and a kitchen on the ground floor.
4. I often visit Maxim in his village in summer.
5. One of the rooms on the first floor is the children’s room.
6. Maxim and his little brother live there.

IV. Answer the questions.

1. Where does Maxim live?
2. Is his house new?
3. How many rooms are there in the house?
4. Is there a garden at the back of the house?
5. What animals are there in the shed?
6. Does Maxim and his little brother live in one room?

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
Повторити лексичний матеріал.
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Good-bye!



Дата __________                 5 клас

УРОК № 31

Тема: Koнтроль аудіювання.
Мета: Перевірити рівень мовної та мовленнєвої компетенції учнів, вміння та навички аудіювання.
Обладнання: Зошити для контрольних робіт.

ХІД УРОКУ
І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps.  Good morning, teacher. We are fine. Thank you.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Today we’ll write a test and check your grammar skills.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Інструкція щодо виконання семестрової контрольної роботи та її оцінювання за 12-бальною
шкалою.
T: Контрольна робота складається з тексту для аудіювання та чотирьох завдань до тексту. За кожне правильно виконане завдання ви отримуєте 3 бали.
3. Виконання контрольної роботи.
Текст контрольної роботи дивимось нижче.

Listening test
I term

Listen to the text «Two friends».

Two friends
This is a story about two mice. One mouse lives in a big city. Her name is Minny. Her friend lives in a village. Her name is Maggy. Maggy visits her friend very often. She goes to the city by train. She sees many beautiful houses, shops, parks and squares. There are a lot of buses, cars, trams in the street. Maggy goes to Minny by bus. She is glad to see her friend. Minny likes to live in the city very much, because there is a lot of food in the shops. She can eat corn and cheese every day. But there is a big black cat in the house where Minny lives. He can eat her up when she comes to the kitchen.
Then Maggy has an idea. The mice go to the shop and buy a new TV-set. Now there is a TV-set in the kitchen. Every day the cat sits down to watch TV and the mice come to the kitchen to eat corn and cheese.

I. Say if the sentences are True (t) or False (f).

1. Minny lives in a small city.
2. Maggy goes to the city by train.
3. Minny likes to live in the city very much.
4. The big black cat can eat Minny up.
5. The cat sits down to watch TV and the mice watch TV too.
6. The mice cannot come to the kitchen to eat corn.

II. Correct the mistakes.

1. Minny lives in a big village.
2. Maggy goes to the city by plain.
3. Minny likes to live in the city very much, because there are a lot of friends.
4. A big black cat can eat Minny up when she comes to the department store.
5. The mice go to the shop and buy a new sofa.
6. Every day the cat sits down to watch TV and the mice come to the kitchen to watch TV too.

III. Order the sentences.

1. Minny glad to see her friend.
2. Manny goes to the city by train.
3. There is a big black cat in the house where Minny lives.
4. Minny can eat corn and cheese every day.
5. The mice go to the shop and buy a new TV set.
6. This is a story about two mice Minny and Maggy.

IV. Answer the questions.

1. Where do the mice live?
2. How does Maggy go to the city?
3. What does Maggy see in the city?
4. Who lives in Minny’s house?
5. What do the mice buy in the shop?
6. What can the mice do every day now? Why?

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
Повторити лексико-граматичний матеріал.
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Good-bye!




Дата __________                 5 клас

УРОК № 32

Тема: Koнтроль говоріння .
Мета: Перевірити рівень мовної та мовленнєвої компетенції учнів, вміння та навички говоріння.
Обладнання: Зошити для контрольних робіт.

ХІД УРОКУ
І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps.  Good morning, teacher. We are fine. Thank you.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Today we’ll write a test and check your skills in speaking.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Інструкція щодо виконання семестрової контрольної роботи та її оцінювання за 12-бальною шкалою.
T: Контрольна робота з говоріння – це ваше висловлювання з поданої теми. Оцінки з говоріння залежатимуть від кількості правильних речень, які ви складете.
3. Виконання контрольної роботи.
Текст контрольної роботи дивимось нижче.

I term

Speaking comprehension

1) Describe your house, your bedroom and the people you live with.

2) Tell about your favourite place you like to have a rest with your friends.

3) A group of children from the USA is on a visit in your school. Tell the guests about your school rules

4) Speak about your favourite kind of sports.

5) Do you have a friend? Tell about your friend and a place you like to attend with him/her.

6) Tell your friends about your family.

7) Do you have a pet? Tell us about it.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
Повторити вивчений лексичний матеріал по темах.  
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Good-bye!
Have a happy holidays to you!



Коментарі

  1. Доброго вечора.
    Скажіть будь ласка, чи не має у вас планування на 2 семестр

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Семестровий контроль з англ мови 9 кл Пахомова (друга іноземна)

Календарно-тематичне планування з англ мови 8 кл (друга іноземна) Пахомова