Конспекти уроків з англ мови 5 клас (друга іноземна) Пахомова І семестр
Дата
__________ 5 клас
Тема № 1: Школа.
УРОК
№ 1
Тема:
Знайомство. Як тебе звати.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати себе; розповідати
про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії
та уяви,
розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi
своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру учнів.
Обладнання:
Підручник, словник, зошит.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is
“Hello! My name is…”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Let’s check your homework.
2. Look at the ABC
pictures.
Remember the
letters and sounds. p.8
3. Look the ABC
dialogues and say. Ex.7 p.8
4. Let’s learn the
reading rules together.
Ex.9 p.9
5. Try to read
correctly.
Ex.10 p.9
6. Let’s
acquaintance with the Greenwitch.
See the photos.
p.10-11
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання
в.10 с. 9 читати
2.
Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a rest.
Дата
__________ 5 клас
УРОК
№ 2
Тема:
Знайомство. Звідки ти.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати себе; розповідати
про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії
та уяви,
розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi
своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру
учнів.
Обладнання:
Підручник, словник, зошит.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is
“Hello! Where are you from?”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?
Where are you from?
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Let’s check your homework.
2. Let’s acquaintance with the Thomas Tallis School.
Let’s acquaintance
with the Tom.
3. Ask and answer about yourself.
What is your name?
Where are you from?
How old are you?
4. Listen and write the numbers. 1-10
Listen and write
the phone numbers.
Say your phone
number in English.
5. Speak abouy
yourself.
My name is…
I’m…
I’m from…
I’m in Year Five.
My number is….
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання
с. 14 читати
2.
Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a rest.
Дата
__________ 5 клас
УРОК
№ 3
Тема: Знайомство. Я та мої друзі.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати себе; розповідати
про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії
та уяви,
розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi
своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру
учнів.
Обладнання:
Підручник, словник, зошит.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is
“I and my friends”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?
Where are you from?
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Let’s check your homework.
2. Read the dialogue between the pupils. p.14
Say what it is
about.
3. Make sentences about pupils.
Ex.3,4 p.15
4. Say about your family.
Is your family big
or small?
What is your
mother?
What is your
father?
Have you got a
sister or a brother?
5. Say about your friend.
What is your friend’s
name?
Where does he/she
live?
Is his/her family
large?
What is his/her
father/mother?
Has he/she a
brother/sister?
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання
Розповідати про себе.
2.
Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a rest.
Дата
__________ 5 клас
УРОК
№ 4
Тема: Школа. Шкільне приладдя.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати предмети;
розповідати про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії
та уяви,
розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi
своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру
учнів.
Обладнання:
Підручник, словник, зошит.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is
“School. The school things”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Do you like to go
to school?
Where is your
school?
What number is your
school?
Let’s
remember the words connecting with this theme.
a bag, a pen, a pencil case,
a pencil, a rubber, a ruler, a book, an exercise book, a sandwich,
an apple, a mobile
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Let’s check your homework.
2. Look at the picture and say what is in the bag.
Fill in the grid
and say what is the name on the bag in the picture.
Ex.1 p.16
Write down new
words into your vocabulary.
3. Article a/an.
Ex.2 p.16
4. See new numbers and remember the forming rule.
Ex.3 p.16
5. Singular and Plural forms of noun.
Ending –s. ex.4
p.17
6. Read correctly the sound. Ex.5 p.17
7. Talk with your friends about : what is in your bag.
Ex.6 p.17
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання
Вивчити слова с.16.
2.
Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a rest.
Дата
__________ 5 клас
УРОК
№ 5
Тема: Знайомство з Семом.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати предмети;
розповідати про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії
та уяви,
розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi
своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру
учнів.
Обладнання:
Підручник, словник, зошит.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is
“Hello, Sam!”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Do you like to go
to school?
Where is your
school?
What number is your
school?
Let’s
remember the words connecting with this theme.
I, you, he, she, it, we, you, they.
That’s right. That’s wrong.
I am in your class./ I’m in your class.
Is Sam ten? No, he
isn’t./Yes, he is.
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Let’s check your homework.
2. Read the dialogue and say what is it right or
wrong.
Ex.1 p.18
3. People in Thomas Tallis. Remember the pronouns.
Fill in: I, he,
she, it, we, you, they.
Ex.2 p.18
4. Write the long forms.
See the
example: I’m ten. – I am ten.
Ex.3 p.18
5.
Write the text correctly. Use the capital letters, commas and full stops where
they are necessary.
onthursdaythenewboycameintotheclassroomhedidn'thaveanyuniformonhehadabagwithexercisebookspenspencilsrulesandrubbersinitthepupilshadmathsandtomwasnotbadatthissubjecthecouldcountwell
6. Look at the pictures and make sentences.
See the example.
Ex.4 p.19
7. Make questions and answers.
Ex.5 p.19
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання
в. 6 с. 19 письмово
2.
Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a rest.
Дата
__________ 5 клас
УРОК
№ 6
Тема: Класна кімната.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати предмети;
розповідати про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії
та уяви,
розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi
своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру
учнів.
Обладнання:
Підручник, словник, зошит.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is
“The classroom”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Do you like to go
to school?
Where is your
school?
What number is your
school?
Let’s
remember the words connecting with this theme.
Window, door, poster, chair,
board, desk, cupboard,
table, wall.
Прийменники місця (in, on, behind, under)
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Let’s check your homework.
2. Look at the picture and see new words.
Listen and point
the classroom words. Ex.1 p.20
3. Look at the picture again and write few sentences
with the prepositions: in, on, behind, under.
Ex.2 p.20 Play a game.
4. See the questions’ words: what, who, where.
Ex.4 p.21
5. Match the questions with the answers.
Ex.5 p.21
6. Listen and match the classroom phrases.
Ex.6 p.21
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання
Вивчити слова с. 20
2.
Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a rest.
Дата
__________ 5 клас
УРОК
№ 7
Тема: На шкільному майданчику.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати предмети;
розповідати про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії
та уяви,
розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi
своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру
учнів.
Обладнання:
Підручник, словник, зошит.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is
“At the playground”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Do you like to go
to school?
Where is your
school?
What number is your
school?
Let’s
remember the words connecting with this theme.
Nice, cool,
boring, naughty, joke.
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Let’s check your homework.
2. Look at the pictures and read the story. p.22
1) pre-reading
Do you go to
school?
Has your school a
playground?
Do you play there
with your friends?
What games do you
play on?
2) while-reading
Read the ending of
the story on p.112
3) post-reading
Logical order ex.2
p.23
Sort the words ex.3
p.23
3. Talk about the story.
4. Write what Mrs Carter says and what Terry says.
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання
в. 3 с. 23 усно
2.
Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a rest.
Дата
__________ 5 клас
УРОК
№ 8
Тема: Розвиток читання та
говоріння.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати предмети;
розповідати про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії
та уяви,
розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi
своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру
учнів.
Обладнання:
Підручник, словник, зошит.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is
“School life”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Do you like to go
to school?
Where is your
school?
What number is your
school?
Let’s
remember the words connecting with this theme.
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Let’s check your homework.
2. Let’s check your vocabulary.
1) Write as many
words as you know:
- connect with the
school.
- you see in the
classroom.
- you see in a
schoolbag.
2). Find six pairs.
Ex.2 p.24
3). Find the wrong
word. ex.3 p.24
3. Let’s check the grammar.
1) Let’s remember
prepositions. Ex.4 p.24
2) See adjectives. Choose the right one to each
sentence.
Ex.5 p.24
3) See the
pronouns: I, he, she, it, you, we, they.
Look at this letter
from Emma to her friend Fiona. Fill in: I, you, he, she, it, you, we, they.
Ex.1 p.25
4) School questions
and answers.
Ex2 p.25
5) Choose the
correct question word.
Ex.4 p.25
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання
вивчити слова с. 24
2.
Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a rest.
Дата
__________ 5 клас
УРОК
№ 9
Тема: Шкільне життя.
Повторення.
Мета:
навчальна: повторити лексико-граматичний матеріал, навчити описувати предмети;
розповідати про себе з опорою на зразок, знайомитися.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії
та уяви,
розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: виховувати зацікавленiсть у розширеннi
своїх знань, використаннi навчального матерiалу в життi, загальну кyльтyру
учнів.
Обладнання:
Підручник, словник, зошит.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is
“School life”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Do you like to go
to school?
Where is your
school?
What number is your
school?
Let’s
remember the words connecting with this theme.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Let’s check your homework.
2. Write what they are.
1.
A thing you can draw with___________________ .
2.
A thing where you write at
school___________________ .
3.
A class where you can make
things___________________ .
4.
A thing pupils wear at
school___________________ .
5.
A thing where you keep
books___________________ .
3.
Write negative sentences.
School year always begins on the 1st Monday of
September.
In Ukrainian schools classes usually begin at
eleven o'clock in the morning.
Pupils wear their best clothes to schools in
England.
4. Read and complete the text. Use the words: days off, classes, never, go,
over, Sunday.
English children have _________ five days a week. Classes are
usually ___________ at four o'clock and then the pupils _________ home.
They ____________ have classes on Saturday and ___________. Saturdays and
Sundays are their ____________.
5. Write about you school life. Use the questions to help you.
When did you begin to go to
school?
How many days a week do you
go to school?
How many subjects do you
have in your timetable?
What time do your lessons
usually begin?
What time do you usually
come back home?
What is your favourite
subject?
Do you do your homework
every day?
Do you like to go to school
or not? Why?
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
повт. слова
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are …
Good bye! Have a rest.
Дата
__________ 5 клас
Тема № 2: я, моя сім’я та друзі.
УРОК
№ 10
Тема:
Дім, милий дім.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати свою кімнату;
розповідати про свою родину з опорою на зразок, описувати своїх родичів.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії
та уяви,
розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: вчити учнів шанувати та поважати своїх батьків та
старших родичів.
Розширення
кругозору учнів.
Обладнання:
Підручник, словник, зошит.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is
“I and my family”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?
Who is your
father/mother?
What can you say
about your family?
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Let’s check your homework.
2. a)Look at the
picture and say what rooms do you see.
Ex.1 p.26
b) Read the room
rhyme.
Ex.4 p.27
c) Let’s talk.
Houses.
Ex.6 p.27
3. a) Let’s see at the colours in the picture and ask
the questions.
Ex.2 p.26
b) Look at the
colours and say the right word.
Ex. 3 p.26 Write
them down.
4. Read the texts about the Brooks and Ivchenkos and
say then.
Ex.1 p. 28
5. Write a text for Lisa about the Taylor family.
Draw the
photo.
Ex.2 p. 29
6. Talk about your house. Ask and answer the
questions.
Ex.4 p. 29
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання
Розповідь про мою сім’ю.
2.
Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a rest.
Дата
__________ 5 клас
УРОК
№ 11
Тема:
Я, моя сім’я, друзі.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного матеріалу, навчити описувати свою кімнату;
розповідати про свою родину з опорою на зразок, описувати своїх родичів.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії
та уяви,
розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: вчити учнів шанувати та поважати своїх батьків та
старших родичів.
Розширення
кругозору учнів.
Обладнання:
Підручник, словник, зошит.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is
“I and my family”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?
Who is your
father/mother?
What can you say
about your family?
Let’s
remember the words connecting with this theme.
Granddad, grandma,
aunt, uncle, cousin, dad, mum, sister, brother
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Let’s check your homework.
2. See the Family Tree. Look at the Sam’s family tree and make sentences.
Ex.1 p.30
3. Make a family tree for your family.
Ex.2 p.30
4. Read the sentences and find the names for the
letters at the table.
Ex.3 p.30
5. Read the dialogue and say where are the people
from.
Ex.4 p.31
6. Look at the flags. Do you know them?
Match the flag with
the country and write sentences.
Ex.5 p.31
7. Write the words in the correct
order to make questions. Then write down short answers.
1) tea / drink / usually /
Does / the / morning / in / Mary / ?
2) Tom / get / time / in /
Does / school / to / ?
8.
Read and complete the text. Use the words:
little, mother, English,
cleans, village, school teacher, student, teaches, makes, does not (x2),
studies.
Mike is an ___________ schoolboy. He lives in a small
___________ near London. His ___________ work. She _________ the house,
______________ breakfast, dinner and
supper. Mike's father is a ____________. He ______________ English. Mike's
sister is a __________. She _________ at London University. Mike's brother is a
very _____________ boy. He _______ go to school. Mike likes _________ his
family very much.
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання
в. 6 с. 31 письмово
2.
Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a rest.
Дата
__________ 5 клас
УРОК
№ 12
Тема: Місце проживання, національність, члени родини
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного
матеріалу, навчити описувати свою
кімнату; розповідати про свою родину з опорою на зразок, описувати своїх
родичів, вчити cтавити та відповідати на питання з використанням вивчених
структур.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії
та уяви,
розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: вчити учнів шанувати та поважати своїх батьків та
старших родичів.
Розширення
кругозору учнів.
Обладнання:
Підручник, словник, зошит.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is
“I and my family”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?
Who is your
father/mother?
What can you say
about your family?
Let’s
remember the words connecting with this theme.
Granddad, grandma,
aunt, uncle, cousin, dad, mum, sister, brother
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Let’s check your homework.
2.
Fill in the missing letters.
m_ _er w_ _er d_ _r
br_ _r bus_ man te_ _er
f_ _d st_ _nt en_ _er
3. Find
and circle the correct item.
1. He is / He from England.
2. We are / We Ukrainian schoolchildren.
3. He is I He speaks English well.
4. They / They are live in Kyiv.
4. Read the text and write sentences.
Ex.1 p.32
5. Make sentences about the girls’ room.
Ex.2 p.32
6. Let’s talk about the things in your room.
Ex.3 p.32
7. Ask and answer the questions about the Brooks
family.
Ex.6 p.33
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання
в. 5 .с 33 усно
2.
Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a rest.
Дата
__________ 5 клас
УРОК
№ 13
Тема: Дім, кімната. Місце знаходження предметів у кімнаті.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного
матеріалу, навчити описувати свою
кімнату; розповідати про свою родину з опорою на зразок, описувати своїх
родичів, вчити cтавити та відповідати на питання з використанням вивчених
структур.
розвивальна: розвиток критичного мислення, спостереження, фантазії
та уяви,
розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: вчити учнів шанувати та поважати своїх батьків та
старших родичів.
Розширення
кругозору учнів.
Обладнання:
Підручник, словник, зошит.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is
“My house.Things in my room”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?
Who is your
father/mother?
What can you say
about your family?
Let’s
remember the words connecting with this theme.
Структури there is / there are
Is there … ? /
Are
there ?
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Let’s check your homework.
2. Look at the pictures. What is different?
There is ….
There are ….
Questions and
answers about the pictures.
Структури there is / there are
Is there … ? /
Are
there ?
Ex.1,2 p.34
3. Say about your room.
Write few sentences
to your copybook.
Ex.3 p.34
4. Play a game. I spy with my little eye….
Ex.4 p.34
5. .Fill in the missing
letters.
h_ _e ch_ _r fl _ _r
k_ _ _ _en t _ _ _e
c _ _ _et
f_ _t w_ _ _ow b_ _r_ _m
6.
Choose and circle the correct item to complete the sentences.
1) There is / are a sofa in my bedroom.
2) We have /has dinner in the dinning room.
3) There is /are green armchairs in my room.
7.
Read and complete the text. Use the prepositions: of, in, behind.
I live _________ an old
country house. There are many beautiful flowers ________ front _______ my house. There is a garden _______ it. And there are a lot ______ trees _____ the back ________ the
garden.
8.
Write negative sentences.
Many
English families have got their own houses.
There
is a lovely carpet in the middle of the hall. I like to spend quiet evenings at
home.
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання
в. 5 с. 35 читати
2.
Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a rest.
Дата
__________ 5 клас
УРОК
№ 14
Тема: Розвиток читання та діалогічного мовлення.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного
матеріалу, навчити описувати свою
кімнату; розповідати про свою родину з опорою на зразок, описувати своїх
родичів, вміти знаходити потрібну інформацію, висловлювати свою думку щодо прочитаного. розвивальна: розвиток критичного
мислення, спостереження, фантазії та уяви, розвивати вмiння та навички читання,
письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: вчити учнів шанувати та поважати своїх батьків та
старших родичів.
Розширення
кругозору учнів.
Обладнання:
Підручник, словник, зошит.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is
“My house.Things in my room”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?
Who is your
father/mother?
What can you say
about your family?
Let’s
remember the words connecting with this theme.
Strange, busy, new, fed up,
slow, not very good, lucky, good with, happy, nice, scared, stupid
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Let’s check your homework.
2. Read the text and do the tasks. p.36-37
1) pre-reading
What can you say
about Terry?
What can you say
about Tiger?
What can you say
about Emma?
They are in this
story.
2) while-reading
Correct the
sentences. ex.3 p.37
3) Look at the
adjectives. Sort the adjectives. Write sentences with them.
Ex.4 p.37
3. Talk about the
story.
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання
Вивчити слова
2.
Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a rest.
Дата
__________ 5 клас
УРОК
№ 15
Тема: Моя кімната Повторення.
Мета:
навчальна: введення нового лексико-граматичного
матеріалу, навчити описувати свою
кімнату; розповідати про свою родину з опорою на зразок, описувати своїх
родичів, вміти знаходити потрібну інформацію, висловлювати свою думку щодо прочитаного. розвивальна: розвиток критичного
мислення, спостереження, фантазії та уяви, розвивати вмiння та навички читання,
письма, усного монологiчного мовлення.
виховна: вчити учнів шанувати та поважати своїх батьків та
старших родичів.
Розширення
кругозору учнів.
Обладнання:
Підручник, словник, зошит.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is
“My house.My room”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What is your name?
Where do you live?
Who is your
father/mother?
What can you say
about your family?
Let’s
remember the words connecting with this theme.
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Let’s check your homework.
2. Choose the right
ending of the word.
Ex.2 p.38
3. A word puzzle.
Find the words. Ex.3 p.38
4. Look at the
picture and draw it.
Barker’s bed. Ex.4
p.38
5. Say what the
people have got.
Write sentences.
ex.1 p.39
6. Make sentences
about two families.
Say what each
family has got. Ex.2 p.39
7. Complete the sentences.
1) We cook in the______________ .
2) We sleep in the______________ .
3) We wash our faces in the______________ .
4) We eat in the_______________ .
8.
Write the text correctly. Use the capital letters and full stops where they are
necessary.
Myroomislargethereisadeskandabookcaseinitthereisabednexttothebookcaseinmyroomthewallsinmyroomareyellowthereare
beautifulpicturesonthemihaveanicebrowncarpetonthefloor.
9. Find and circle the correct preposition.
1) My school is opposite /above my house.
2) There are many flowers under/ behind the museum.
3) There is a TV set in /at the corner of the room.
10. Ask questions to the sentences. Start them with
the words in brackets.
1) There is a sofa in the
living-room. ( Where?)
2) The bedrooms and a
bathroom are usually upstairs. {What?)
3) The sitting-room is the
largest room in the house. {What?)
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання
в. 3 с. 39 письмово
2.
Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a rest.
Дата
__________ 5 клас
Тема № 3: Відпочинок та дозвілля.
УРОК
№ 16
Тема:
Моє улюблене заняття. Дні
тижня. Модальне дієслово саn.
Мета:
навчальна: активізувати лексико-граматичного матеріал, навчати
учнів розповідати про улюблені заняття, вміти висловлювати свою думку, задавати
та відповідати на питання про дозвілля.
розвивальна: розвивати навички читання та усного і
писемного мовлення, удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати
ycнi комунiкативнi умiння з опорою на наочнiсть,
виховна: виховувати культуру спілкування.
Обладнання:
Підручник, словник.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Have you a hobby? What is it?
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic today is
“Free time”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What are you doing
in your free time?
What is your hobby?
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.Let’s check your homework.
2. Let’s talk about hobbies. How do you
understand the word “hobby”?
What is it? Maybe
it is:
-
To play football
-
To play computer games
-
To ride a bike
-
To read books
-
To watch videos
-
To swim …
3. What can you do in Hobbyland?
Copy the list of
hobbies under the picture. Look at the grid and write down where you can do the
different things. p. 40.
4. Talk about hobbies for Tom and Tina. ex.5 p.41
5. Read the link-up quiz.
What can you play?
What can you ride?
What can you watch?
What can you read?
6. Let’s remember days of the week.
What day is it?
1. It’s the day
after Wednesday. – It’s …. (Thursday)
2. It’s two days
before Sunday. – It’s …… (Friday)
3. It’s the day
after Monday. – It’s …..(Tuesday)
4. It’s two days
after Thursday. – It’s …..(Saturday)
5. It’s the day
before Monday. – It’s ….. (Sunday)
7. What clubs are there at Thomas Tallis / Cherkasy
Secondary School # 17?
Where are
they? Talk about clubs with a
partner. ex.1,2 p.42 -43.
8. What’s your club? ex.4 p.43
Make a list of
clubs at your school or in your town.
Talk about clubs
with a partner.
My club is….
When is it? It’s on ….at….
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
в.5 с. 43 письмово, вивчити слова
2. Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a
rest.
Дата
________ 5 клас
УРОК
№ 17
Тема:
Улюблені види відпочинку.
Котра година.
Мета:
навчальна: навчати учнів розповідати про улюблені
заняття, вміти висловлювати свою думку, задавати та відповідати на питання про
дозвілля, вміти називати час, надавати інструкції.
розвивальна: удосконалювати навички читання та усного і
писемного мовлення, розвивати навички читання та усного і писемного мовлення, удосконалювати
фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi комунiкативнi умiння з опорою на
наочнiсть,
виховна: виховувати культуру спілкування.
Обладнання:
Підручник, словник.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Have you a hobby? What is it?
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Today our topic is
“Favourite kinds of rest”.
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What time is
it? Who is absent today?
What is the weather
like today?
Do you like to
rest?
What is you’re the
best way of rest?
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.Let’s check your homework.
2. What time is it?
3:30 – It’s half
past three.
4:15 – It’s quarter
past four.
4:30 – It’s half
past four.
4:45 – It’s quarter
to five.
4:20 – It’s four –
twenty (twenty minutes past four)
3. Match the pictures of different clubs with the
text. Ex.2 p.44
4. What rules have you in drama club?
Name them. ex.3 p.45
5. What rules
have you in sports club? ex.4 p.45
Read the rules.
Make more rules with: be, bring, leave, open, play, put.
6. Look at the poster. What are the rules for the
pictures? ex.6 p.45
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
в.5 с. 45 письмово
2. Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a
rest.
Дата
________ 5 клас
УРОК
№ 18
Тема:
Робочий день. Прислівники
частотності.
Мета:
навчальна: навчати описувати повсякденні дії, вміти
висловлювати свою думку, задавати та відповідати на питання про робочий день, вміти
називати час, надавати інструкції.
розвивальна: удосконалювати навички читання та усного і
писемного мовлення, розвивати навички читання та усного і писемного мовлення, удосконалювати
фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi комунiкативнi умiння з опорою на
наочнiсть,
виховна: виховувати культуру спілкування.
Обладнання:
Підручник, словник.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Have you a hobby? What is it?
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic is “My
working day”.
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What do you do
every day?
Do you like to do
your homework?
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.Let’s check your homework.
2. Read an e-mail to grandma.
a) pre-reading
What can Emma say
about her day?
What everyday
activities does Emma?
b) Read an e-mail
to grandma on page 46.
c) Write about your
school day. ex.2 p.46
3. Look at a day at your school and a day at Emma’s
school. What’s different?
ex.3 p.46
4. Talk to your friend about Saturdays.
Say what you and
your friend do. Use : never, sometimes,
often, always.
5. Read about Emma’s clubs again and make
sentences. ex.5 p.47
6. Match and write sentences.
Example: Pupils
don’t like homework.
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
в.7 с.47 письмово
2. Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a
rest.
Дата
________ 5 клас
УРОК
№ 19
Тема:
Захоплення
та хобі.
Мета:
навчальна: навчати описувати повсякденні дії, вміти
висловлювати свою думку, задавати та відповідати на питання про робочий день,
про своє хобі, вміти називати час, надавати інструкції.
розвивальна: удосконалювати навички читання та усного і
писемного мовлення, розвивати навички читання та усного і писемного мовлення, удосконалювати
фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi комунiкативнi умiння з опорою на
наочнiсть,
виховна: виховувати культуру спілкування.
Обладнання:
Підручник, словник.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Have you a hobby? What is it?
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic is “My
hobby”.
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What do you do
every day?
Do you like to do
your homework?
What is your hobby?
What do you like to
do in your free time?
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.Let’s check your homework.
2. Read the text “Who likes Mondays?” and complete the
sentences.
Ex.1 p.48
3. Say if the sentences are true or false.
Ex.2 p.48
4. Do the negative sentences. Say if that is wrong or
true.
Ex.3 p.48
5.
Match the words into word-combinations.
1) to collect
computer games 2) to go in the guitar
to be fond of
stamps to listen for sports
to play reading to like playing
to music
6. Say about Sam and Terry’s Monday. Use the example.
Ex.4 p.48
7.
Make sentences with the following words.
a picnic a fire strawberry
8.
Write the words in the correct order to make sentences.
1) last / went / We / to
Sunday / the / theatre /.
2) like / the / Zoo / to /
visit / Children / and / parks / on weekends / .
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
в. 5 с. 49 читати
2. Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a
rest.
Дата
________ 5 клас
УРОК
№ 20
Тема:
Мої
вихідні.
Мета:
навчальна: навчати описувати повсякденні дії, вміти
висловлювати свою думку, задавати та відповідати на питання про робочий день,
про своє хобі, вміти називати час, надавати інструкції.
розвивальна: удосконалювати навички читання та усного і
писемного мовлення, розвивати навички читання та усного і писемного мовлення, удосконалювати
фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi комунiкативнi умiння з опорою на
наочнiсть,
виховна: виховувати культуру спілкування.
Обладнання:
Підручник, словник.
ХІД
УРОКУ
І.
ПОЧАТОК УРОКУ
1.
Привітання
Good morning, children. I am glad to see you.
Have you a hobby? What is it?
Let’s start our lesson now.
2.
Повідомлення теми та мети уроку.
Our topic is “My
hobby”.
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
What do you do
every day?
Do you like to do
your homework?
What is your hobby?
What do you like to
do in your free time?
ІІ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.Let’s check your homework.
2.
Complete the text. Use the words: like,
draw, a mouse, cartoons, famous, friendly, dance, Mickey.
Walt Disney made a lot of
short_______________. His name is very __________ in the world. Disney began to______________ when he was a boy. Later he had an idea to make ___________ as a
character of his cartoons. He called him ________. Mickey Mouse was funny and ____________.
He could speak, ___________ and sing. He could live _________ a man.
3.
Read the text and do the tasks.
Text “Barker’s story” p.50.
1) pre-reading: Answer the questions.
Who is Barker?
Who’s in the Taylor family?
2) while-reading
Read the text p.50-51. Say what you think about the
story.
3) post-reading
Answer the questions.
Ex.3 p.51
4. Let’s talk.
Look at the
pictures and retell the story.
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання
в. 4 с. 51 розповідь
2. Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are …
Good bye! Have a
rest.
Дата
___________ 5 клас
УРОК №
21
Тема: Відпочинок та дозвілля.
Мета:
навчальна: активізувати лексику по темі;
продовжувати формувати комунікативні навички учнів, удосконалювати навички
читання, аудіювання, усного та писемного мовлення;
розвивальна: удосконалювати
фонетику та артикуляцiю
звукiв,
розвивати ycнi комунiкативнi умiння з
опорою на наочнiсть,
пiдвищувати
piвeнь
особистої мотивацiї
учнiв у
вивченнi
англiйської
мови;
виховна:
виховувати інтерес до традицій та життя англійців, прагнення до вивчення англійської
мови.
Обладнання:
підручник, робочий зошит.
ХІД УРОКУ
І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps. Good morning, teacher. We are fine. Thank you.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
T. Today we
continue our topic: “Free time”.
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
- What clubs are there at your school?
- What can you do there?
- What can your friends do together?
- What is your favourite club?
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Checking homework.
2. Speak about everyday actions:
What can you do every day? Do ex.2 p.52
Example: I can wash my face.
I can help my
grandma. Go on, please.
3. Повторення граматичного матеріалу. Present Simple Time.
Look at pages 131, 132-133.
4. Choose and write the correct words to complete the
sentences:
never, usually,
often, sometimes.
1. On
Sunday morning Peter ________________ gets up at 9 o’clock.
2. The pupils are
_________________ late to school.
3. Tom
______________ meets his friends after school.
4. Children
_______________ play in the yard in rainy weather.
5. Match the words into word-combination.
1) to go breakfast 2) to do shower
to have bed to wash homework
to make to school to play hands
to brush book to take football
to read teeth to dry face
6. Let’s talk about Tom’s Sunday. Do ex.4 p.52
Tom gets up at 10:00 in the morning.
He makes breakfast
at 10:30 in the morning.
Then he watches TV
at 4:15 in the afternoon.
He …
7. Look at the pictures and write playground rules.
Example: Don’t bring mobiles. Do ex.1 p.53
See rules on page
130. The imperative.
8. Look at the pictures and the words. They don’t do a
lot of things. What can you say?
Picture 1 They
don’t eat chocolate. Because …
Picture 2 They
don’t sleep on the roof. Because …
Picture 3 They
don’t live in a flat. Because …
Picture 4 They
don’t love cats. Because …
Picture 5 They
don’t like TV. Because …
Picture 6 They
don’t help in the house. Because … \
9. Write about Tiger’s Saturday in your exercise-book.
Example: Tiger doesn’t
sleep in the bed. She sleeps on
the roof.
10. What is you hobby?
Make some sentences
about your hobby and tell to your friends.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
в.3 с.52 письмово
2. Підсумок уроку
Now you can:
-
Speak about clubs and hobbies;
-
You can make a report;
-
Write about your schedule
Дата
___________ 5 клас
ТЕМА № 4: ВЕЛИКОБРИТАНІЯ. МОЄ МІСТО.
УРОК №
22
Тема: У Маузтауні.
Мета:
навчальна: Активізувати лексику по темі;
продовжувати формувати комунікативні навички учнів, удосконалювати навички
читання, аудіювання, усного та писемного мовлення;
розвивальна: удосконалювати
фонетику та артикуляцiю
звукiв,
розвивати ycнi комунiкативнi умiння з
опорою на наочнiсть,
пiдвищувати
piвeнь
особистої мотивацiї
учнiв у
вивченнi
англiйської
мови;
виховна:
виховувати інтерес до традицій та життя англійців, прагнення до вивчення
англійської мови.
Обладнання:
підручник, робочий зошит.
ХІД УРОКУ
І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps. Good morning, teacher. We are fine. Thank you.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
T. Today we
start next topic: “In town”.
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Look at the picture
on page 54 and say what places of interest you see in Mousetown.
But first:
a) Listen to the
words for places on the map. Say the words.
b) And say what is
where?
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Checking homework.
2. Look at the map of Mousetown. You are behind the
school in Dog Street.
How can you get to
the computer shop?
How can you get to
the museum?
How can you get to
the playground?
How can you get to
the supermarket?
How can you get to
the news agent?
How can you get to
the school?
How can you get to
the café?
How can you get to
the church?
How can you get to
the department store?
3. Play a game. Where am I?
Look at the map and
then close your eyes.
P 1: I’m
in Mouse Road, in a place next to the church. Where am I?
P 2:
You’re in the…
4. Guessing game.
Guess what is it?
1. It’s near the
supermarket. There are a lot of children there. It’s in Old Road.
Guess what is it?
2. It’s near the
river. It’s in Apple Tree Road. There are old books and pictures in it.
Guess what is it?
3. It’s near the
newsagent. It’s in Mouse Road. There are a lot of sandwiches there.
Guess what is it?
5. Read and complete the text. Use the words: shops, walk, buildings, main, parks, cars,
squares, streets.
I live in Kyiv. We
like to ____________ along its streets on Sunday. The _______ street of Kyiv is
Khreshchatyk. There are many high and beautiful __________, large ____________
and cinemas there. There are many ____________, buses, trams in the streets of
the capital. You can see many trees and flowers in the streets, in the
____________ and ___________ too.
We like our city
very much.
6. Talk about place where you live.
Do you live in town
or in the country?
Do you live in a house
or in a flat?
What is there in
front of your house?
What is there
behind of your house?
What is there
opposite of your house?
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
в.6 с.55 письмово
2. Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are….
Goodbye! Have a
rest now.
Дата
___________ 5 клас
УРОК №
23
Тема: Визначні місця Грінвіча.
Мета:
навчальна: Активізувати лексику по темі;
продовжувати формувати комунікативні навички учнів, удосконалювати навички
читання, аудіювання, усного та писемного мовлення;
розвивальна: удосконалювати
фонетику та артикуляцiю
звукiв,
розвивати ycнi комунiкативнi умiння з
опорою на наочнiсть,
пiдвищувати
piвeнь
особистої мотивацiї
учнiв у
вивченнi
англiйської
мови;
виховна:
виховувати інтерес до традицій та життя англійців, прагнення до вивчення
англійської мови.
Обладнання:
підручник, робочий зошит.
ХІД УРОКУ
І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps. Good morning, teacher. We are fine. Thank you.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
T. Today we
continue our topic: “In town”.
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Talk out and about
in Greenwich.
Read about
playground in Greenwich Park and talk about it.
Read about the Foot
Tunnel that goes under the Thames and talk about it.
Go on.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Checking homework.
2. Talk out and about in Greenwich. See the picture
one more time and talk about it.
Say what is it?
Ex.1 p.56.
3. Let’s talk: A visitor in Greenwich.
Ex.3 p.57
4. Complete the sentences. Use the words: by, at, on,
to.
1) He never goes to
office ___________ car.
2) When we went
___________ London last month we stayed _________ the hotel.
3) When are you
going _________ a trip?
4) We decided to
meet her __________ the railway station.
5. Write the words in the correct order to make
sentences.
1. Children /
football/ on / TV / like / matches / to watch.
2. are / very /
Disney’s / cartoons / with / the / children / popular.
3. Birds / can’t /
many / food / find / the snow / under.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
в.4 с.57 письмово
2. Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are….
Goodbye! Have a
rest now.
Дата
___________ 5 клас
УРОК №
24
Тема: Друзі та сім’ї у Грінвічі. Загальні запитання.
Мета:
навчальна: закрiпити лексичнi одиницi, активiзувати вивчений лексико-граматичний
матерiал, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного
мовлення; ,
розвuвальна: розвивати логiчне мислення, увагу та
зорову пам'ять, спостережливiсть,
удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi
комунiкативнi умiння
з опорою на наочнiсть, вчити уважно стежити за
презентованою iнформацiею, ефективно спiвпрацювати пiд час парної та групової
роботи, мотивувати готовнiсть брати участь
в iншомовному спiлкуваннi, учити працювати у парi, логiчно
висловлювати думку;
виховна:
виховувати інтерес до традицій та життя англійців, прагнення до вивчення
англійської мови.
Обладнання:
підручник, робочий зошит.
ХІД УРОКУ
І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps. Good morning, teacher. We are fine. Thank you.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
T. We continue our topic: Today our topic is «Friends
and families in Greenwich»
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Talk out and about
in Greenwich.
Answer the
questions.
Do you live in
Greenwich?
Do you often go to
Greenwich Park?
Do you play
football there? Do you listen to music there?
Do you meet friends
there?
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Checking homework.
2. Look at general questions and how you must answer
them.
Make questions and then ask a partner. Ex.3 p.58.
Do you ride a bike?
Yes, I do. No, I don’t.
Do your friends
skate in Greenwich Park?
Yes, they do. No, they don’t.
3. How the pupils go to school?
See the grid and
ask the pupils questions.
How does Lisa go to
school?
Lisa goes by car or
by bus.
How does Sam go to
school?
Sam goes by bike or
by on skates.
How does Emma go to
school?
Emma goes by bus or
on foot.
How does Terry go
to school?
Terry goes by bike
or by car.
How does Kate go to
school?
Kate goes by car or
on foot.
How does John go to
school?
John goes by bike
or on skates.
How does Mary go to
school?
Mary goes by bike
or by bus.
How does Jenny go
to school?
Jenny goes on foot.
4. General questions with he / she. ex.5 p.59
Talk about the
transport. Ask and answer the questions.
Does Sam go to
school by bus?
Yes, he does. No, he doesn’t.
5. Let’s talk about the Taylors’ week.
Ex.6 p. 59
a) Write sentences
about the Taylors’ evenings.
b) Make dialogues
with a partner.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
в.7 с.59 усно
2. Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are….
Goodbye! Have a
rest now.
Дата
___________ 5 клас
УРОК №
25
Тема: День у місті. Спеціальні запитання.
Мета:
навчальна: закрiпити лексичнi одиницi, активiзувати вивчений лексико-граматичний
матерiал, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного
мовлення; ,
розвuвальна: розвивати логiчне мислення, увагу та
зорову пам'ять, спостережливiсть,
удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi
комунiкативнi умiння
з опорою на наочнiсть, вчити уважно стежити за
презентованою iнформацiею, ефективно спiвпрацювати пiд час парної та групової
роботи, мотивувати готовнiсть брати участь
в iншомовному спiлкуваннi, учити працювати у парi, логiчно
висловлювати думку;
виховна:
виховувати інтерес до традицій та життя англійців, прагнення до вивчення
англійської мови.
Обладнання:
підручник, робочий зошит.
ХІД УРОКУ
І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps. Good morning, teacher. We are fine. Thank you.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
T. We continue our topic: Today our topic is «A day
in town».
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Talk out and about
in Greenwich.
Answer the
questions.
Do you live in
Greenwich?
Do you often go to
Greenwich Park?
Do you play
football there? Do you listen to music there?
Do you meet friends
there?
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Checking homework.
2. What do you know about Greenwich?
1. What does GMT
mean?
2. Where do
visitors find the 24-hours clock?
3. What do the
letters DLR mean?
4. Where does the
Foot Tunnel go?
5. What does the
name ’Cutty Sark’ mean?
6. How do you get
from Greenwich to the Isle of Dogs?
3. Read the friends’ answers.
Who has got one
wrong answer, two wrong answers, three wrong answers.
4. How do we get to the Cutty Sark?
Put in the right
question word. See the answers to these questions.
When…? What…? How…?
Where…?
1. ___________ do
we get to the Cutty Sark?
2. ___________ does
the Royal Observatory open?
3. ___________ do
we meet you at lunchtime?
4. ___________ do
we eat lunch?
5. ___________ do
we get our sandwiches?
6. ___________ do
we do in the afternoon?
5. On the way to Greenwich.
Sort the questions.
6. Let’s talk.
Where do you skate?
I skate in the park.
When do you eat
lunch? I eat lunch at 11 o’clock.
What do you do
after school? I ….
How do you get to
school? I ….
What book do you
read? I ….
7. Make up the sentences about your usual ’day off’ or
’week day’ Add:
Usually, sometimes,
never, often, always, at 10 o’clock, in the morning, on Sunday, from 3 to 5
o’clock.
I usually listen to
music and read books on my day off.
I sometimes …..
I never ….
I often ….
I always …
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
в.6 с.61 усно
2. Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are….
Goodbye! Have a
rest now.
Дата
___________ 5 клас
УРОК №
26
Тема: Відпочинок у парку. Особові займенники.
Мета:
навчальна: закрiпити лексичнi одиницi, активiзувати вивчений лексико-граматичний
матерiал, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного
мовлення; ,
розвuвальна: розвивати логiчне мислення, увагу та
зорову пам'ять, спостережливiсть,
удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi
комунiкативнi умiння
з опорою на наочнiсть, вчити уважно стежити за
презентованою iнформацiею, ефективно спiвпрацювати пiд час парної та групової
роботи, мотивувати готовнiсть брати участь
в iншомовному спiлкуваннi, учити працювати у парi, логiчно
висловлювати думку;
виховна:
виховувати інтерес до традицій та життя англійців, прагнення до вивчення
англійської мови.
Обладнання:
підручник, робочий зошит.
ХІД УРОКУ
І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps. Good morning, teacher. We are fine. Thank you.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
T. We continue our topic: Today our topic is «A rest
in the park».
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Talk out and about
in Greenwich.
Answer the
questions.
Do you live in
Greenwich?
Do you often go to
Greenwich Park?
Do you play
football there? Do you listen to music there?
Do you meet friends
there?
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Checking homework.
2. See the Mr. Rose’s rules for project day and
discuss them.
3. Let’s see the grammar rule about personal pronouns.
Remember the rule.
I me
He him
She her
It it
We us
You you
They them
4. Complete the sentences with the right personal pronouns.
Ex.2 p.62
5. Match the questions with the pictures. Ex.2 p.62
Can you ask him,
please?
Can you find her,
please?
Can you help me,
please?
Can I help you?
Can you excuse us,
please?
Can we borrow it,
please?
6. Let’s talk: In your town.
What problems are
there for young people in your town?
7. Write the sentences in your exercise-book.
Ex.3 p.63
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
в.4 с.63 читати
2. Підсумок уроку
The lesson is over. Your marks are….
Goodbye! Have a rest
now.
Дата
___________ 5 клас
УРОК №
27
Тема: Я люблю своє місто.
Мета:
навчальна: закрiпити лексичнi одиницi, активiзувати вивчений лексико-граматичний
матерiал, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного
мовлення; ,
розвuвальна: розвивати логiчне мислення, увагу та
зорову пам'ять, спостережливiсть,
удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi
комунiкативнi умiння
з опорою на наочнiсть, вчити уважно стежити за
презентованою iнформацiею, ефективно спiвпрацювати пiд час парної та групової
роботи, мотивувати готовнiсть брати участь
в iншомовному спiлкуваннi, учити працювати у парi, логiчно
висловлювати думку;
виховна:
виховувати інтерес до традицій та життя англійців, прагнення до вивчення
англійської мови.
Обладнання:
підручник, робочий зошит.
ХІД УРОКУ
І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps. Good morning, teacher. We are fine. Thank you.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
T. We continue our topic: Today our topic is «I like
my town»
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Talk out and about
in Greenwich.
Answer the
questions.
Do you live in
Greenwich?
Do you often go to
Greenwich Park?
Do you play
football there? Do you listen to music there?
Do you meet friends
there?
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Checking homework.
2. Read the text about Sam.
Text “Good idea, Sam!”
1) Put the sentences in the right order.
Mr. Rose comes into
the café.
It starts to rain.
The children go to
Mrs. Tailors café.
Lisa speaks to a
young man.
The children walk
back to the Cutty Sark.
Sam reads the sign.
The pupils leave
the school.
2). Find all the times in the story and make a
timeline.
Ex.2 p.65
9:00 The pupils
leave the school.
9:30 They are at the
….
9:45 ….
3) Make up questions. What does your partner know?
Ex.3 p.65
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
в.1 с.66 усно
2. Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are….
Goodbye! Have a
rest now.
Дата
___________ 5 клас
УРОК №
28
Тема: Повторення.
Мета:
навчальна: закрiпити лексичнi одиницi, активiзувати вивчений лексико-граматичний
матерiал, розвивати вмiння та навички читання, письма, усного монологiчного
мовлення; ,
розвuвальна: розвивати логiчне мислення, увагу та
зорову пам'ять, спостережливiсть,
удосконалювати фонетику та артикуляцiю звукiв, розвивати ycнi
комунiкативнi умiння
з опорою на наочнiсть, вчити уважно стежити за
презентованою iнформацiею, ефективно спiвпрацювати пiд час парної та групової
роботи, мотивувати готовнiсть брати участь
в iншомовному спiлкуваннi, учити працювати у парi, логiчно
висловлювати думку;
виховна:
виховувати інтерес до традицій та життя англійців, прагнення до вивчення
англійської мови.
Обладнання:
підручник, робочий зошит.
ХІД УРОКУ
І. ПОЧАТОК УРОКУ
1. Привітання.
T. Good morning, children. How are you today?
Ps. Good morning, teacher. We are fine. Thank you.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
T. We are finishing the topic “In the town”
3. Уведення в іншомовну атмосферу. «Мікрофон»
Talk out and about
in Greenwich.
Answer the
questions.
Do you live in
Greenwich?
Do you often go to
Greenwich Park?
Do you play
football there? Do you listen to music there?
Do you meet friends
there?
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Checking homework.
2. Check your vocabulary skills.
Ex.1 p.66
3. Find words for the photos.
Ex. 2 p.66
4. Look at the text on the DLR. Put in the missing
words.
Ex.3 p.66
5. Let’s remember the general questions.
Use short answers.
Ex.1 p.67
6. In Greenwich Park.
Put the words in the right order.
Ex.2 p.67
7. Find the questions.
Write questions to the given answers.
1. Where …? – Yong
people skate in Greenwich Park.
2. When ….? – The
Cutty Sark Museum opens at 10 o’clock.
3. What …. ? – The
pupils choose a topic.
4. How …..? – They
get to Greenwich by bus.
5. Where …? – He
reads a sign at the Cutty Sark.
6. When ….? – He
comes into the café at half past eleven.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Домашнє завдання.
в.4 с.67 письмово
2. Підсумок уроку
The lesson is over.
Your marks are….
Goodbye! Have a
rest now.
Дата __________ 5 клас
УРОК
№ 29
Тема:
Koнтроль письма.
Мета: Перевірити рівень мовної та мовленнєвої
компетенції учнів, вміння та навички письма.
Обладнання: Зошити
для контрольних робіт.
ХІД
УРОКУ
І. ПОЧАТОК
УРОКУ
1. Привітання.
T. Good
morning, children. How are you today?
Ps. Good morning, teacher. We are fine. Thank
you.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Today we’ll write a test and check your grammar skills.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Інструкція щодо виконання семестрової
контрольної роботи та її оцінювання за 12-бальною
шкалою.
T: Контрольна
робота складається з чотирьох завдань. За кожне правильно виконане
завдання ви
отримуєте 3 бали.
3. Виконання
контрольної роботи.
Текст контрольної
роботи дивимось нижче.
Writing test
I term
I. Fill in the right verb: am, is are, am not, is not,
are not.
1) The girls
_______ here. They ______ at school.
2) I ______ from
Greenwich. I ______ from Bristol.
3) It ______ a big
tennis. It _______ a table tennis.
4) Anna and Sam
________ eleven. We ______ ten.
5) I ________ a
student. I _______ a pupil.
6) She ________ in
the shop. She _______ in the market.
II. Put in the right question words: When, What, How,
Where, Have, Has.
1. _________ do we
get to Metro?
2. _________ does
the Royal Observatory open?
3. _________ do you
live?
4. _________ do we
do in the afternoon?
5. _________ she
got a pet at home?
6. _________ they
got a computer at home?
III. Complete the sentences with the right word :
sometimes, often (2), never, usually, always.
1. Anna and Jim
_________ go to the cinema in weekdays.
2. I ___________ go
to the computer club on Tuesdays.
3. __________ we go
to the rap club.
4. They __________
play basketball on Saturdays.
5. She ___________
goes to drama club. She doesn’t want to be an actor.
6. He ___________
goes to swimming-pool after school.
IV. Write 10 sentences about your family. Use the
questions to help you.
1. Does your family
big or small?
2. Who are your
parents?
3. Where does your
father/mother works?
4. Have you got a
brother/sister?
5. Do you live in a
flat or in the house?
6. Have you got a
garden?
7. Have you got a
pet?
8. What street do
you live in?
9. Is your family
friendly?
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання.
Повторити лексико-граматичний
матеріал.
2.
Підсумок уроку
The lesson is over. Good-bye!
Дата
__________ 5 клас
УРОК
№ 30
Тема:
Koнтроль читання.
Мета: Перевірити
рівень мовної та мовленнєвої компетенції учнів, вміння та навички читання.
Обладнання: Зошити
для контрольних робіт.
ХІД
УРОКУ
І. ПОЧАТОК
УРОКУ
1. Привітання.
T. Good
morning, children. How are you today?
Ps. Good morning, teacher. We are fine. Thank
you.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Today we’ll write a test and check your reading skills.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Інструкція щодо виконання семестрової контрольної
роботи та її оцінювання за 12-бальною
шкалою.
T: Контрольна
робота складається з тексту для самостійного читання та чотирьох завдань до
тексту. За кожне правильно виконане завдання ви отримуєте 3 бали.
3. Виконання
контрольної роботи.
Текст контрольної
роботи дивимось нижче.
Reading test
I term
Read the text and
do the tasks.
My friend Maxim is a village boy. He
lives in the village Komarovo, not far from our town. Maxim and his family live
in a house in the centre of the village. Their house is new. It is not small,
it has got a ground floor and a first floor. There are two rooms, a hall and a
kitchen on the ground floor. There are three bedrooms and a bathroom on the
first floor. The rooms are large and light. One of the rooms is the children’s
room. Maxim and his little brother live there.
There is a garden with apple-trees
in it at the back of the house. There are a lot of flowers in front of the
house. There is a well in the yard too. A cow, a pig and some hens and ducks
are in the shed in the yard. I often visit Maxim in his village in summer.
I. Say if the
sentences are true(t) or false(f).
1. Maxim lives in
the village far from our town.
2. Their house is
not old, it is new.
3. There are three
children’s rooms on the first floor.
4. There are a lot
of flowers in the garden.
5. There is a
garden at the back of the house.
6. Sometimes I visit
Maxim in summer.
II. Choose the
correct variant.
1. My friend Maxim
lives in…
a) in a big city
near the city;
b) in the village
of Komarovo;
c) in a small town.
2. His house is…
a) not new, but
small;
b) new and big;
c) small, but new.
3. On the ground
floor there are two rooms, a hall and …
a) a kitchen;
b) a bathroom;
c) a bedroom.
4. The rooms are…
a) large, but dark;
b) large and light;
c) small and light.
5. There is a
garden with…
a) limes;
b) fir-trees,
c) apple-trees.
6. There are a lot
of animals in the shed. They are…
a) some hens, pigs
and horse.
b) a cow, a pig,
some hens and ducks;
c) cows, horses and
pigs.
III. Put the
sentences in the correct order.
1. Their house is
new.
2. Maxim lives in
the village Komarovo.
3. There are two
rooms, a hall and a kitchen on the ground floor.
4. I often visit
Maxim in his village in summer.
5. One of the rooms
on the first floor is the children’s room.
6. Maxim and his
little brother live there.
IV. Answer the
questions.
1. Where does Maxim
live?
2. Is his house
new?
3. How many rooms
are there in the house?
4. Is there a
garden at the back of the house?
5. What animals are
there in the shed?
6. Does Maxim and
his little brother live in one room?
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання.
Повторити лексичний матеріал.
2.
Підсумок уроку
The lesson is over. Good-bye!
Дата
__________ 5 клас
УРОК
№ 31
Тема:
Koнтроль аудіювання.
Мета: Перевірити
рівень мовної та мовленнєвої компетенції учнів, вміння та навички аудіювання.
Обладнання: Зошити
для контрольних робіт.
ХІД
УРОКУ
І. ПОЧАТОК
УРОКУ
1. Привітання.
T. Good
morning, children. How are you today?
Ps. Good morning, teacher. We are fine. Thank
you.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Today we’ll write a test and check your grammar skills.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Інструкція щодо виконання семестрової контрольної
роботи та її оцінювання за 12-бальною
шкалою.
T: Контрольна
робота складається з тексту для аудіювання та чотирьох завдань до тексту. За
кожне правильно виконане завдання ви отримуєте 3 бали.
3. Виконання
контрольної роботи.
Текст контрольної
роботи дивимось нижче.
Listening test
I term
Listen to the text «Two friends».
Two friends
This is a story
about two mice. One mouse lives in a big city. Her name is Minny. Her friend
lives in a village. Her name is Maggy. Maggy visits her friend very often. She
goes to the city by train. She sees many beautiful houses, shops, parks and
squares. There are a lot of buses, cars, trams in the street. Maggy goes to
Minny by bus. She is glad to see her friend. Minny likes to live in the city
very much, because there is a lot of food in the shops. She can eat corn and
cheese every day. But there is a big black cat in the house where Minny lives. He
can eat her up when she comes to the kitchen.
Then Maggy has an
idea. The mice go to the shop and buy a new TV-set. Now there is a TV-set in
the kitchen. Every day the cat sits down to watch TV and the mice come to the
kitchen to eat corn and cheese.
I. Say if the
sentences are True (t) or False (f).
1. Minny lives in a
small city.
2. Maggy goes to
the city by train.
3. Minny likes to
live in the city very much.
4. The big black
cat can eat Minny up.
5. The cat sits
down to watch TV and the mice watch TV too.
6. The mice cannot
come to the kitchen to eat corn.
II. Correct the
mistakes.
1. Minny lives in a
big village.
2. Maggy goes to
the city by plain.
3. Minny likes to
live in the city very much, because there are a lot of friends.
4. A big black cat
can eat Minny up when she comes to the department store.
5. The mice go to
the shop and buy a new sofa.
6. Every day the
cat sits down to watch TV and the mice come to the kitchen to watch TV too.
III. Order the
sentences.
1. Minny glad to
see her friend.
2. Manny goes to
the city by train.
3. There is a big
black cat in the house where Minny lives.
4. Minny can eat
corn and cheese every day.
5. The mice go to
the shop and buy a new TV set.
6. This is a story
about two mice Minny and Maggy.
IV. Answer the
questions.
1. Where do the
mice live?
2. How does Maggy
go to the city?
3. What does Maggy
see in the city?
4. Who lives in
Minny’s house?
5. What do the mice
buy in the shop?
6. What can the
mice do every day now? Why?
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання.
Повторити лексико-граматичний
матеріал.
2.
Підсумок уроку
The lesson is over. Good-bye!
Дата
__________ 5 клас
УРОК
№ 32
Тема:
Koнтроль говоріння .
Мета: Перевірити
рівень мовної та мовленнєвої компетенції учнів, вміння та навички говоріння.
Обладнання: Зошити
для контрольних робіт.
ХІД
УРОКУ
І. ПОЧАТОК
УРОКУ
1. Привітання.
T. Good
morning, children. How are you today?
Ps. Good morning, teacher. We are fine. Thank
you.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Today we’ll write a test and check your skills in
speaking.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. Інструкція щодо виконання семестрової контрольної
роботи та її оцінювання за 12-бальною шкалою.
T: Контрольна
робота з
говоріння – це ваше висловлювання з поданої теми. Оцінки з говоріння залежатимуть від кількості
правильних речень, які ви складете.
3. Виконання
контрольної роботи.
Текст контрольної
роботи дивимось нижче.
I
term
Speaking
comprehension
1) Describe your house, your bedroom and the people you live with.
2) Tell about your favourite place you like to have a rest with your
friends.
3) A group of
children from the USA is on a visit in your school. Tell the guests about your
school rules
4) Speak about your favourite kind of sports.
5) Do you have a
friend? Tell about your friend and a place you like to attend with him/her.
6) Tell your friends about your family.
7) Do you have a pet? Tell us about it.
ІІІ.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
1.
Домашнє завдання.
Повторити вивчений лексичний матеріал по
темах.
2.
Підсумок уроку
The lesson is over. Good-bye!
Have a happy holidays to you!
Доброго вечора.
ВідповістиВидалитиСкажіть будь ласка, чи не має у вас планування на 2 семестр